17 Kasım 2009

Mucahit.net Kimin Sitesi Dersiniz?


İnternette araştırma yaparken denk geldim. http://www.mucahit.net/ diye bir site var. Merak edip girdim. Site TSK’ya ait çıktı. Şok olmadım; ama çok şaşırdım.

 

Siteyi gayri resmi bir site sanmayın. Hani geçen gün medyaya yansıyan ve Genelkurmay’ın da itiraf edip “kurduk ve işlettik” dediği ve biz (kamuoyu) duyana kadar gizli kalan gayri resmi sitelerden biri değil mucahit.net, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yerleşik olan Güvenlik Kuvvetleri Komutanlığı'nın resmi internet sitesi…

 

Mücahit: Dilimize Arapçadan geçen bu kelime ‘Allah yolunda cihat eden’ anlamına geliyor. Hadi daha dar anlamda ele alalım. ‘Cihat eden…’ Şaşırmamın sebebi bu! TSK ve cihat… Çok ilginç bir kombinasyon oluşturuyor.

 

Her ne kadar TSK, her fırsatta “bizi din düşmanı gibi göstermek isteyenler var; biz din düşmanı değiliz” diye beyanat verse ve ben de öyle olmalarını umsam da TSK’nın cihat ve mücahit gibi kelimelere oldukça mesafeli olduğunu biliyorum.

 

Başka bir yazımda da değindiğim gibi TSK’yı anlamak gerçekten zor vesselam…

 

 

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş: