3 Eylül 2008

Ali Balkız Fena Saçmalamış

Alevi Bektaşi Federasyonu Başkanı Ali Balkız, geçenlerde (01.09.2008) fena saçmalamış. Taraf gazetesinden Neşe Düzel’e verdiği röportajın bir yerinde diyor ki Ali Balkız, “Aleviler Mustafa Kemal Atatürk’ü büyük kurtarıcı olarak görürler. Alevilik inancında reenkarnasyon vardır. İnsan ölmez, başka bir canlının görünümünde yeniden dünyaya gelir. Aleviler, ‘Hazreti Ali, Mustafa Kemal Atatürk olarak zuhur etti, geldi’ diye inanırlar. ‘Bizi ancak böyle biri bu zulümden kurtarabilir’ derler. Aleviler Atatürk’ü mitleştirmişlerdir.”

Ali Balkız’ın bu ifadeleri için saçmalamış demek hafif kaçacak sanırım. Çünkü resmen zırvalamış. Bir kere hemen şunu belirtmek lazım: Yazıdan çıkan sonuca göre Alevilerin tamamı reenkarnasyona inanıyor. Bu tamamen Ali Balkız’ın uydurmasıdır. Evet, reenkarnasyona inanan Aleviler vardır. Kendine Alevi diyen ateistler de vardır. Bunlara da mı Alevi diyeceğiz? Bu gibi popülerlik hastası kişilikler maalesef Aleviliği ve Alevi düşüncesini rotasından oldukça uzaklaştırmışlardır.

Daha önce sadece İslâm’ın aşırı akımlarından biri olmasına rağmen daha sonra bağımsız bir din görüntüsüne bürünen Bahaîlikğin bugün geldiği noktayı biraz düşünelim. Aynı oyunlar Alevilik üzerinde de oynanmaktadır. Örneğin; azınlık dinlerini desteklemek amacıyla yüklü bir fon ayıran Avrupa Birliği'nin bu bütçesi Pir Sultan Abdal Dernekleri Federasyonu’nun ağzının sularının akmasına yetmiş de artmıştır. Akıl almaz bir tamahkârlık ve midesizlik örneği göstererek Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne başvurmuşlar ve ayrı bir din olarak kabul edilmeyi talep etmişlerdir. Para için din satmak bu olsa gerek.

Şimdi Alevi Bektaşi Federasyonu Başkanı Ali Balkız da namaz kılmayı, oruç tutmayı, camiye gitmeyi, zekât vermeyi asimile olmak gibi bayağı bir duruma indirgiyor. Reenkarnasyonu Alevi inancının bir parçasıymış gibi yutturmaya çalışıyor. Olaylara kendi bayağılığıyla bakmaya alışkın bir ruh halinin dışavurumundan başka bir şey değildir bu. Bu yaklaşımın bir adım sonrası daha önce de çokça zikredildiği gibi Alisiz Alevilik, Ateist Aleviliktir. Bu yolun işçileri de ne tam Alevi ne de tam Müslüman’dır. Ancak ham mahlûkturlar!

Uzun lafın kısası:

1- Daha önce de gerekçeleri ve delilleriyle yazdığım bir yazıya göre reenkarnasyon mümkün değildir. [Okumak için tıklayın!]
2- Hz. Ali reenkarne olmamıştır, olmayacaktır.
3- Mustafa Kemal’i Hz. Ali’nin reenkarne olmuş hali diyerek kutsallaştırmaya çalışmanın hiçbir anlamı ve mantıklı yanı yoktur.
4- Ne Aleviler için ne de Sünniler için bir kurtarıcı asla gelmeyecektir. Hz. İsa Şam’a inmeyecektir. Kurtarıcı zaten gelmiştir.
5- Bu yazı bir Sünni Alevi tarafından yazılmıştır.

Süleyman S. Aras

Not (edit, ekleme, uyarı): "Ali Balkız Kimdir?" anahtar sözcüklerini kullanarak bloguma/bu yazıya ulaşanlar oluyor. Sizlere yardımcı olamadığım için üzgünüm. Aslında ben de derin bir merak içindeyim: Gerçekten bu Ali Balkız kimdir, necidir, nerede ve kaç yılında doğmuştur, hayat hikâyesi nedir, bunca yıldır kimlerin rahle-i tedrisatından geçmiştir, kimlerin değirmenine su taşımıştır, kimlerin büyük planlarına hizmet etmektedir, yakın geçmişimizde kırılmalara neden olan olaylardaki rolü nedir, hangi olaylarda hangi figür olarak yer almıştır? vb. Adamla ilgili bilgi yok. Bu kadar ön planda olan bir kişinin, başkanlığını yaptığı federasyonun internet sitesinde dâhi biyografisinin olmaması ilginç! (22.01.2011 Süleyman S. Aras)
Bu yazıyı paylaş:

21 yorum:

  1. İslam inancına tamamen ters bir anlayışı Hemde islam tarihinin (ehli beyt) önemli bir ismini bu tür saçma sapan bir inançın içine sokarak ki saçma sapan diyorum (reakarnasyon hintlerde vardır ve kast sistemi içinde ezilen paryaların umut ederek yaşaması adına uydurulmuş bir şeyken) yapılmak istenen nedir anlaması zordur

    Hem dini değerleri kullan hem bu ulus için saygın bir yeri olan Mustafa Kemal'i kullan sonra da bazılarını haksız yere suçlasınlar

    kendilerini Alevi olarak adlandıran vatandaşlarımıza artık birilerinin gerçekleri anlatması gerekmekte

    Gerçekleri gören ve İslam'ın doğrularından şaşmayanlara sözümün olmadığını belirterek

    Aleviler üzerinden oyun oynayan bu din düşmanı kesimin gerçek yüzü bir an önce gerçek anlamıyla ortaya konmalıdır

    İnsanların nasıl inandıkları bizi inandırmaz ama inanç şekilleri eğer son din içinde yeni din arayışı ise gerçekleri de söylemek gerekir

    YanıtlaSil
  2. 3K, iftar programlarımız nedeniyle yorumunu ancak onayladım. Hassasiyetimi paylaştığın ve güzel fikirlerini eklediğin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. aleviler üzerende oyun oynanamaz sen endişe etme.çünkü aleviler inançlarını tarihlerini ve dinlerini çok iyi bilirler.sen sofularin sömürdügü paralarını dinci holdiklerin yedigi emekleri allah rızası için sömürülen vs.sünniler için endişeet iki gözüm.dinini cüppelirerden degil kitabından tarihinden ögren yeter sana.

    YanıtlaSil
  4. > Adsız kardeş, ismini veya rumuzunu lütfetseydin keşke.

    Şimdi "siz" "biz" tartışması yapacak değilim. Fakat şunları belirteyim: Yanlış biliyorsam düzelt ama biz dinimizi, diyanetimizi, ibadetlerimizi ve dinle ilgili diğer birikimlerimizi kitabi (yazılı) bir gelenekten ve literatürden okuyoruz, öğreniyoruz ve ona göre uyguluyoruz. Aleviliğin ise yazılı bir geleneğinin oluşmasının oldukça geç dönemlerde başladığını belki sen bilmezsin; ama ben biliyorum. Siz dedelerden öğrendiniz, biz kitaptan öğrendik. Diyeceksiniz ki size kitapta yazanı cüppeliler öğretti. Ben de o zaman derim ki:
    1. Hz. Peygamber de cüppeliydi.
    2. Hz. Ali de cüppeliydi.
    3. Hz. Caferi Tayyar da cüppeliydi.
    4. Hz. Hasan ve Hüseyin takım elbise giyip lasket takmıyordu; onlar da cüppeliydi.
    5. Bu saydığım insanlar reenkarnasyon gibi bir saçmalıktan bahsetmiyorlardı.
    6. Pir Sultan Abdal da cüppeliydi.
    7. Geçmişin cüppelileriyle şimdinin cüppelileri arasında ben elbette fark görüyorum; ama sen de Ehl-i Beyt'in önde gelenleriyle Ali Balkız'ı bir kıyaslayıver lütfen!

    Cüppelilere tekrar gelince; onların karşısında en az onlar kadar acınacak durumda olan dedeler var. Bunu unutma! Ben ikisine de karşıyım.

    Numaran yanlış bence, kontrol edip tekrar ararsan sevinirim. Çünkü senin eleştirilerinden çok çok uzaktayım.

    YanıtlaSil
  5. Eski Kafa tabiri yerinde olmuş. İzin verirseniz inançlarına Aleviler karar versinler. Yüzyıllardır zulme maruz kalmış bir toplumun inançlarını kalkıp burada şekillendirmeye çalışmayın. Zaten bu yapılıyor ve hala devam ediliyor.

    Alevilik Müslümanlıktır(!) diyenlere soruyorum;
    1. Aleviler neden camiye gitmiyor?
    2. Aleviler neden Ramazan ayında oruç tutmuyor?
    3. Aleviler neden hacca gitmiyor?
    4. Kaç tane Alevi Kur'an okumuştur.
    5. Aleviler neden namaz kılmıyor?
    Bu saydıklarım Müslümanlığın zorunlu gereklilikleri değil mi?

    Ben Aleviyim. Ama kendimi Müslüman olarak görmüyorum. Yukarıda sayılanları yapmayıp Aleviyim ama Müslümanım diyenlerin riyakar insanlar olduklarını düşünüyorum(!) Benim bir inancım var. Ene-l Hak dilimdedir. Böylece insanda varolan ışık tekrar can bulacaktır. Yaradan olarak nitelenen varlığa geri dönüş budur. Alevilik engin denizdir. İçinde her inancın izini bulabilirsiniz. Ama Aleviliği Müslümanlığa sığdıramazsınız. Ali Balkız'a da dil uzatmayın. Sivas'ta Müslümanların elinden zor kurtuldu. Canlar, Müslümanın şerrine uğramasın.

    YanıtlaSil
  6. > Merhaba Adsız Can.

    Hem yazı bölümünde hem de yorum bölümünde verdiğim cevaplarda konuyu yeterince irdelemeye çalıştım. İddia ediyorum; Aleviliğin ne olduğuna dair sıfır noktasına yakın bilgiye sahip değilsin.

    Kimseyi şekillendirme gibi bir gayretim yok. Eğer amacınız Alevilik=Ateistlik gibi bir denklem ise boşuna Ali'nin ismini kirletmeyin. Öbür dünyada yakanıza pis yapışır; kurtulamazsınız.

    Yaradan varlığa geri dönüş gibi bir teoriye de inanmıyorum. Birey olarak geldik, birey olarak gideceğiz. Ne Vahdet-i Vucud'a ne Südur Nazariyesi'ne ne de "Ene'l-Hak" söylemine ihtiyacım yok. Ben sade bir Müslümanım...

    Benim gibi milyarlarca sade Müslüman da değil bir Canı (Alevi anlamında) bir karıncayı bile incitmez.

    Sivas'ı yakalnları hâlâ göremediyseniz, çözemediyseniz... Yazıl o gözlere, yazık o akıllara.

    Ali Balkız Sivas'ı, Ergenekon'u, Maraş'ı vb. çözdü; onu söylemeden geçmeyeyim.

    YanıtlaSil
  7. Cevabınızı okudum.

    Bilgi konusunda sıfır noktasına yakın olmama sözünüzü anlayamadım. Sıfır noktası diye tabir ettiğiniz sizin bildiklerinizin başlangıcı mıdır? Hala araştırılmaya muhtaç bir Yoldan bahsediyoruz. Yıllarca Osmanlı katliamları ve baskılarından sonra yerlerini yurtlarını terketmiş ve dağılmış, Cumhuriyetle birlikte azıcık bir nefes aldıktan sonra köylerine istemedikleri halde cami yapılmaya çalışılmış ve bazılarında başarılmış bir inanç insanlarından bahsediyoruz. Şehirlerde oruç tutmadığı için hor görülmüş, dövülmüş ve kovulmuş; şeytan kuyruklu ve cehennemlik diye yaftalanmış; yaptığı ve yediği haram denilmiş; cahillerce itilip kakılmış bir inançtan bahsediyoruz. Bu baskı altındayken kim olsa canını kurtarmak için saklanacaktır.

    Hala bu baskı var. Başvuru için gittiğim bir iş yerinde Alevi olduğum için işe alınmadım. Geçmiş zaman değil Yıl:2008. Şimdi kalkmışsınız burada Alevilik ahkamı kesiyorsunuz ve kendi inancı için birşeyler yapmaya çalışan insanları burada eleştiriyorsunuz. Hala da uğraşlarınız devam ediyor.

    Kendimi bildim bileli bazı kesimlerin Aleviliği Ateistlikle bağdaştırmalarına şahit oldum. Bunu yapanların nasıl bir yanlışa düştüklerinin farkında olmadıklarına inanıyorum. Ayrıca Ali sıfatını Hz. Ali olarak değerlendiriyorsanız, o da sizin bilginiz dahilinde olsa gerek. Ancak ben Ali derken geçmişte yaşamış bir Arap Liderini kastetmiyorum. Sanırım bir algı farklılığı söz konusu.

    Dinler her zaman bir bitişten sonrasını anlatmaya yönelik bilgiler barındırır. Örneğin ölümden sonraki olaylar silsilesi ve mekanlar. Siz sizden olmayan herkesi cehennemle korkutuyor, sizden olanları cennetle ödüllendiriyorsunuz. Afedersiniz ama siz kim oluyorsunuz da buna karar verebiliyorsunuz?

    Ayrıca sizin inancınıza karşı olduğumu söylemiyorum. Kimsenin de neye inanması gerektiğini de dayatmıyorum. Sadece burada yazdıklarınızın yönlendirici bir tarafı olduğunu ve Alevi inancına dahil olmadığınız halde dışarıdan bu inanca müdahale ettiğinizi anlatmaya çalışıyorum.

    Sivas Katliamı, Maraş, Çorum, Gazi olayları çok yönlü düşünülmesi ve tartışılması gereken olaylar.

    Siz Müslümanlığınızı anlatadurun, biz Aleviler doğru olanı zaten kendimizce bilmekteyiz. Emin olun ki dışarıdan müdahale olmazsa bizler inancımızı kendimizce yaşarız.

    YanıtlaSil
  8. > Adsız 1 dakika!

    Sanırım ben size cevap vereceğim diye boşuna yorulmuşum. Sizin Aleviliğiniz ve Hz. Ali taraftarlarının Aleviliği ayrımını ilk defa duymuyorum; ama bilseydim ki, siz Alisiz Alevisiniz inanın size cevap bile yazmazdım.

    Bu arada, Mezhepler Tarihi üzerine master yaptığımı, Aleviliğin bütün tonlarını sizden iyi bildiğimi belirtmeden geçemeyeceğim. Siz bunu ukalalık olarak görseniz bile...

    YanıtlaSil
  9. İnsanların araştırmasına ve öğrenmesine saygım var.

    Aleviliği mezhep olarak araştırırsanız karşınıza mezhep çıkar. Ne çıkmasını bekliyordunuz? Herhangi bir ilden yola çıkarak güneye gittikten sonra Edirne'ye varamadım demeniz gibi. Örneklere biraz bakalım:

    Alevilite 12 İmam vardır. İlginçtir Hristiyanlık'ta da 12 Havari vardır. Alevilikte Allah, Muhammed, Ali üçlemesi vardır. Hristiyanlık'ta da Baba Oğul Kutsal Ruh üçlemesi vardır. Öyleyse Alevilik Hristiyanlığın da bir kolu olabilir mi? Şu anda aklıma gelen 2 örneği verebiliyorum. Daha önceki yazımda da belirttiğim gibi Alevilik'de bir çok din motifine rastlayabilirsiniz. Ancak Aleviliği o dinlere mensup bir inanç yada mezhep olarak değerlendirmek yanlış olacaktır diye düşünüyorum.

    Benim inancım "Ali"siz değildir. Sadece Ali sıfatını yorumlama farkıdır. Araştırmanız sırasında hangi kaynaklardan yararlandınız bilmiyorum. Ancak aşağıda belirteceğim şiirler ve nefeslerden alınan dörtlükleri tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.

    Virani:
    Evvel odur ahir odur
    Tayyip odur Tahir odur
    Batin odur zahir odur
    Ali Ali Ali Ali

    Pir Sultan Abdal:
    Gafil kaldır şu gönlünden gümanı
    Bu mülkün sahibi Ali değil mi ?
    Yaratmıştır onsekizbin alemi
    Rızklarını veren Ali değil mi ?

    Başka bir nefes:
    Aynayı tuttum gözüme
    Ali göründü gözüme
    Nazar eyledim özüme
    Ali göründü gözüme

    Derviş Ali:
    Yeri göğü arşı kürsü yaratan
    Men Ali'den başka tanrı görmedim.

    Başka bir nefes:
    Yar Ali Yaradan Ali
    Can Ali Canan Ali

    YanıtlaSil
  10. Değerli S.Aras;
    Anlaşılıyorki bütün hayat görüşünüz insana,dünyaya,bakışınız yüyıllar öncesinden gelen ve ailenizden öğrenmiş olduğunuz dogmaların ürünü. Görünen o ki sizden farklı olanları hataya düşmüş, yanlış yolun yolcusu olarak nitelemeniz ondan.
    Master yapmış olduğunuzu vurgulamışsınız. Master yapmış olmanız insanlara hakater niteliği taşıyan ithamlarda bulunmanızı gerektirmi?
    İnsanı tanımayan cehaletinizle nereye varabilirsiniz? Dünyada sizden farklı şekilde yaşayan(DNA'sı farklı,kültürü farklı...) milyarlarca insan var. Haddinize mi düşmüş kendi aklınıza göre insanları kefelere koyuyorsunuz.

    YanıtlaSil
  11. bilmeden havadan esameler okumak bu olsa gerek... ne haberde bahsi geçelerin ne de yorumlarda yazanların yaşanmışlıkla, bilimle ve ilimle alakası yok. böyle hassas konularda laf olsun diye konuşmak ancak zarar verir. lütfen biraz sağduyulu olalım. saygılar..

    YanıtlaSil
  12. > Murat Koçyiğit Kardeş, dogma derken dini inancımı kastediyorsanız bu çok yanlış. Ailemin bana öğrettikleri ve benim onlarla yetinmeyip üzerine eklemeler yaptığım birikim de dogma değil. Siz öyle görüyorsanız o da sizin "hüsn-ü saplantınız" olsun.

    Bu yazımda ve diğer yazılarımda insanlara hakaret etmedim, etmem. Bu blogu insanlara hakaret etmek için açmadım. Siz bana yazılan bazı yorumları ve benim onlara verdiğim cevapları örseniz, sabrıma şaşarsınız.

    Örneğin siz de cahil diyerek bana hakaret etmişsiniz. Umrumda mı? Siz cahil dediniz diye ben cahil olmayacağıma göre bu da sizin "su-i zannınız" olarak kalsın.

    Bütün farklılıklara karşı saygım var; ama bu blogu da yemek tarifi, mp3 paylaşımı ve geyik muhabbeti için açmadım.

    Saygılar...

    > "bilmeden havadan esameler okumak bu olsa gerek..." diye başlayan adsız kardeşim. Yorumunuz için teşekkür ederim. Eleştirinizin bana mı, Ali Balkız'a mı yoksa yorum yazanlara mı olduğunu tam anlayamadığım için sadece yorumunuza teşekkür etmekle yetiniyorum.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  13. Siz dedelerden öğrendiniz, biz kitaptan öğrendik. Diyeceksiniz ki size kitapta yazanı cüppeliler öğretti. Ben de o zaman derim ki:
    1. Hz. Peygamber de cüppeliydi.
    2. Hz. Ali de cüppeliydi.
    3. Hz. Caferi Tayyar da cüppeliydi.
    4. Hz. Hasan ve Hüseyin takım elbise giyip lasket takmıyordu; onlar da cüppeliydi.
    5. Bu saydığım insanlar reenkarnasyon gibi bir saçmalıktan bahsetmiyorlardı.
    6. Pir Sultan Abdal da cüppeliydi.

    diyorsan yavas olacaksın....

    Ortada bir gerçeklik war buda alevilere alttan alttan hakaret etmek gerçeğidir...Rahat bırakın bizi biz kimsenin malı değiliz bu 1
    2-Aleviler ögrendiklerini dedelerden değil kitaplardan ögrenir...
    3.birileri kitaplardan ögrenir ama hangi kitaplar? Fettullahın kitaplarımı?Mantıklımı?

    akıllı davranmanız dilegimle uzun uzun yazmıyorum sayfaya rastgeldim 2.kez rastgelecegimi sanmıyorum...

    Ali Balkız çok çok degerli bir insandır..Her insan hatalar yapabilir oda bunun farkındadır...Neden açıklaması yapmak istemiş insanlara durumu bir şekilde özetlemiştir..Atatürk ve Alevi'ler arasında ki baglantıyı kurmaya çalısmıstır.Söylediği bir inançtır buna inan insanlarda wardır inanmayanda bunu yorumlayabilirsiniz fakat kişilere hakaret etmeye hakkınız yoktur...

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  14. İslam inancı, cennet ve cehennemin varolduğu inancına dayanmaktadır.
    Halbuki Alevilikte Vahdet-i Vücud inancı bulunmaktadır yani Alevilikte cennet ve cehennem hiç bir surette bulunmamaktadır. Bu yüzden sevap-günah ikilisi alevilikte bulunmaz, yani İslamla Hristiyanlığın ortak noktaları vardır ancak Alevilikle İslam arasında hiç bir ortak nokta bulunmamaktadır
    Bunun yanında, Alevilikte, diğer kutsal kitaplar gibi Kuran-ı Kerim'inde değiştirildiğine ve özgün olmadığına inanılır.
    Bunlara ilaveten Şeyhülislamlar, Alevileri öldüren müslümanları cennet ile müjdelemişlerdir.

    Aleviliğin ve İslamın temel dayanakları bu kadar farklı olduğu halde,
    1 Neden hala Aleviliğin İslamın bir öğesi olduğu gibi bir düşünce yayılmaya çalışmaktadır.
    2 Aleviliğin ve İslamın iki farklı din oldukları neden inkar edilmektedir.

    YanıtlaSil
  15. > Halil Kardeş, merhaba...

    Bu sorum hem size hem de sizin ekseninizde yorum yapan diğer arkadaşlara: Allah aşkına, siz hangi Alevilikten bahsediyorsunuz? Bizim bildiğimiz Alevilikten başka bir Alevilik vardı ve yer altında veya uzayda yaşanıyordu da yeni mi ortaya çıkmaya başladı. Bahsettiğiniz şey Alevilik değil, başka her şey olabilir.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,

    Eski Kafa sitesine rastlamama sebep olan yazı "Ali Balkız Fena Saçmalamış" yazınızdı. Aklıma ilk gelen soru da "Bu yazı bir Sünni Alevi tarafından yazılmıştır" cümlesi. Nasıl oluyor sünni alevi?

    Yazıyla ilgili kısaca şunu da söylemek istiyorum. Katıldığı bir televizyon programında Ali Balkız ısrarla yanındakilere aleviliğin tanımını yapmayın demesine rağmen kendisi "Aleviler reenkarnasyona inanır. Hz.Ali'nin Atatürk olarak geri geldiğine inanırlar" diyerek büyük bir hataya düşmüştür. Bu cümledeki mantık hatası en basit haliyle şudur Atatürk madem sanılan yüce zattır. Neden Dersim'de o kadar alevi insanın ölümüne sebep olmuştur ve manevi kızını dahi bizzat operasyona dahil etmiştir. Özetle reenkarnosyona inanmak yoktur alevi inancında. En azından ben hiç şahit olmadım buna..

    Bu yazı bir alevi tarafından yazılmıştır.

    Selamlar...

    YanıtlaSil
  17. > siyaharaf, merhaba.

    Bu yazıyı yazdıktan beri beklediğim soru, ilk defa sizden geldi: "Nasıl oluyor, Sünni Alevi?" Teşekkür ederim. Evet, yazımı, "Bu yazı bir Sünni Alevi tarafından yazılmıştır" diye bitirmiştim.

    O cümlenin anlamı çok geniştir ama ben şu kadarını söylemekle yetinirim: Çoğu Alevi'nin bildiğinin veya iddia ettiğinin aksine, Sünniler Alevi düşmanı falan değildir. Hz. Ali'yi ve diğer tüm sahabeyi çok severler. Hz. Ali ile Hz. Muaviye arasındaki ihtilafta ve mücadelede Hz. Ali'yi haklı bulurlar. Hatta sahabe söz konusu olduğunda o kadar hassastırlar ki, hataya düşmekten o kadar korkarlar ki, ismi geçen kişi o kadar haksızlığa ve yanlışa imza atan Muaviye bile olsa ona da "Hazreti" derler, dil uzatmaktan çekinirler. Ben Sünniyim ancak başka bir anlamda da Aleviyim. Empati yapan, Alevileri anlamaya çalışan, Alevilerin Müslüman olduğunu düşünen bir Sünni olarak Aleviyim. Yoldan tamamen sapmış ve dalalete düşmüş olanlarsa dualarım dışında beni ilgilendirmez.

    Şunları da eklemekte fayda var: Ben de bu geçmişe yabancı olmayan biri olarak yapılmaya çalışılan şeylerin farkındayım. Bir insanın "Ben Aleviyim" deyip Aleviliği çarpıtmasına da anlam veremem. Sünni-Alevi farklılaşmasını geçtim. “Alevilik nedir?”, “Kim Alevidir?” sorularına bile artık bin çeşit cevap veriliyor. Ben bunu anlamam; anlasam bile yanlış anlarım.

    Türk tarihine bakıldığında, uzak dönemde ve özellikle yakın dönemde yaşanan acı olayların Sünni-Alevi düşmanlığıyla uzaktan yakından alakası yoktur. Olan, siyasi olaylar ve derin operasyonlardır. Bu toplumu ancak böyle dizginleyebildikleri için bizim aramıza dini, siyasi, ırki tefrikalar sokulmaya çalışıyor. Bunu görebilecek Sünni Alevilere ve Alevi Sünnilere ihtiyacımız var.

    Saygılar…

    YanıtlaSil
  18. 1. Aleviler neden camiye gitmiyor?
    Cevap:Kılıç zoru ile müslüman olan yenilgiyi hazmedemeyip tahtlarını riyakarlık ile sürdürmek isteyen Ebu Süfyan ve Oğulları Muaviye ve Yezid daha sonra süregelen Emevi hükümranlığı boyunca o zamanın mescidlerinde Peygamberimizin ehlibeytine düşmanlık besleyerek cephe aldıkları için ali taraftalarının Yani Alevilerin buralara gitmemesine sebebiyet vermiştir.Ve günümüze kadar gelmiştir.Biz aleviler cem evlerinde ibadetlerimizi yaparız........( daha geniş almayacağım konuyu)
    2. Aleviler neden Ramazan ayında oruç tutmuyor?
    Cevap: Aleviler kutsal üç aylarda oruç tutarlar Ama şu kadar tutulacak diye katı bir kuralları yoktur.İnsanın kendisine bırakılmıştır.ister 3,ister 10,isterse 3 ay inaçta zorlama yoktur.Her kes yapabildiği tutabildiği ölçüde......
    3. Aleviler neden hacca gitmiyor?
    Cevap:Bu konuyu Aleviler üzerinde yapılagelen sünni iktidar baskısı ile açıklayabilirim.Onlar da Bu ihtiyaçlarını ermişlerin ,evliyaların türbelerini ziyaret ederek onların yüzü suyu hürmetine dua eder,Allah'tan bağışlanma dilerler..Ekonomi ve gizlilik ile inaçlarını yürütmeye çalışmaları da diğer engel teşkil eden konular......
    4. Kaç tane Alevi Kur'an okumuştur.
    Aleviler Kur'anın yüceliğine ve Hak'tan Peygamberimize indirildiğine İnanırlar.Ancak İktidar sahiplerinin baskıları yüzünden olsa gerek ki Yazılı bir kaynakları olmadığından dilden dile söylenegelmiştir.Kur'anın güzel ahlakı ile yaşamaya çalışmışlardır.
    5. Aleviler neden namaz kılmıyor?
    Cevap: Cem Namazımız vardır.Tarikat namazı da diyebiliriz buna... Yol Erkanı dır inancımızda...Namaz eğer Allah'a dua etmek ise gulbang dualarımız vardır.Sizinki gibi 5 vakit değildir ama......

    Şunu da belirtmek isterim; Alevilik inancını İslamın dışında yorumlamaya çalışanlar Aleviliğe inanmayan Aleviliği bilmeyen yaşamayan kişilerin görüşleridir katılmıyorum. Gerekçelerini de bilemem..... her şey olabilir...
    Şunu da üzülerek belirtmek isterim ki Alevilik düşüncesinin ya da inancının yazılı kaynakları olmadığı için sebepleri malum yukarıda açıklamaya çalıştım, Dilden dile,büyüklerimiz, dedelerimiz tarafından söylenegelmiştir.Bu yüzden biraz olsun yozlaşmasını normal görüyorum......
    Alevilik inancını daha iyi anlama ve araştırma çalışmaları Cumhuriyet dönemi ile başladığı için çıkar amaçlı ya da cahillik yüzünden tam olarak kendini ifade edememektedir. Ama inanıyorum ki akli , ilmi ve tarihsel boyutları ile incelenirse Aleviliğin felsefesi daha iyi yorumlanıp,açıklığa kavuşacaktır.......
    Merak edenlere dilimin döndüğünce az olan bilgimle yardımcı olabildimse ne mutlu bana.Saygılarımla.........

    YanıtlaSil
  19. eski kafalı sensinnn diye haykırsam senin yazdığın yorum kadar bayağı olurmuyum acaba diye düşünüyorum lakin cahilliğinize ve uğramış olduğunuz asimilasyona veriyorum. size hamdullah çelebi'yi araştırmanızı tavsiye ederim. osamanlının ve bir takım kürt liderlerinin aleviler üzerine oynadığı oyunları incelemenizi dilerim. fakat şunuda çok iyi biliyorum ki ne kadar okursanız okuyun anladığınız kadarsınız. aleviliği her hangi bir tarifin içine koyamazsınız. ancak şunu iyi bilin alevilik çook büyük bir erdemdir. dinlerin peygamberlerin ötesinde bir felsefedir, yaşayıştır. enelhak der.

    YanıtlaSil
  20. süleyman bey yanlış anlamadıysam yukarıdaki yorumlarınızın brinde şöyle yazmışsınız : siz dedelerinizden öğrendiniz biz cübbelilerimizden. bizim dedelerimiz konuşurken boş havaya bakıp konuşmuyorlar önlerinde bulunan KURANI KERİME bakarak konuşuyorlar yani onlarda Kitap tan anlatıyorlar ikincisi yine demişsinizki müslümanlıkta değil cana, karıncaya bile kıyılmaz neden o zaman sizin hacı hocalarınız bir aleviyi öldüren cennete gider deyip insanları caniliğe itiyorlar aslında o bahsettiğiniz cümleyi uygulayan bir toplum varsa onlarda alevilerdir çünkü bizler yaradılanı severiz Yaradan dan ötürü bugüne kadar alevilerin cami bastığını yada tarikat evlerini bastığını cana kıyıp insanları katlettiğini duyup gördünüzmü bu saatten sonrada görmeyeceksiniz çünkü bizler şuna inanırız canı ALLAH vermiştir ve ancak ALLAH alır ama müslümanız diye geçinip bir çok aleviyi katleden bir sürü hayvan örneği var türkiyede: çorum, maraş, sivas,gazi katliamlarındaki gibi...şimdi çok merak ediyorum neden hacılarınız hocalarınız ALLAH a kafa tutuyor ve onun yarattığı kullarını öldürtüyor ...can kat kardeşimin yazdığı yazıya aynen katılıyorum yorum yapan herkesin düşüncesine saygı duyuyorum..

    YanıtlaSil
  21. birincisi ve en onemlisi reenkarnasyon alevilik ogretisinde buyuk yer tutar.reenkarnasyon inanci aleviligin temelini olusturan hoca ahmet yesevi doneminden beri alevilikte buyuk yer tutar.bununla ilgili daha genis bilgiyi zulfu livanelinin alevilik yazi dizisinde bulabilirsin.ve ataturk konusunda da yaniliyorsun ve balkiz bu cumlelerinde sonuna kadar haklidir.aleviler mustafa kemalin en buyuk destekcileridir her zaman anadoluda.ve aslinda gercekten katilmadigim bi sekilde putlastirmislardir.CHP bu yuzden onlar icin ev gibidir.alevilik ogretisi yeniligi laikligi ve cagdas yasami hep destekledigi icin ataturku de her zaman cok sevmis ve adesteklemislerdir. bu neredeyse Hz.Aliye sevgileri kadardir.balkiz da bunu dile getirmistir.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.