17 Ekim 2008

Ahlak “Out”

Ankara’da kendini psikolog sanan bir kadın, ya kafayı temelli sıyırmış ya da artık normallik eşiğini epey aşmış olacak ki, kendine tuhaf sorular sormaya başlamış. Soruları da genelde kadın-erkek eşitliği bağlamındaymış. Bu sorulardan biri de şuymuş: “Erkeklere doğum, sünnet, askere gitme-askerden gelme, evlilik gibi özel günlerinde kutlama yapılıp hediyeler alınıyor da kızlara neden aynı şeyler yapılmıyor, sadece doğumları ve düğünleri kutlanıyor?” diye düşünmüş ve şu şeytani fikir aklına gelmiş. Ben de kızıma ilk regli için parti vereyim. Ne kadar dâhiyane ve ahlaki değil mi?

Kadının fikri o kadar dâhiyane ki, baba böyle bir partiye katılmaktan imtina etmiş. Bir kadının, kızının kadınlığa ve doğurganlığa ilk adımı olan ilk reglini önemsemesini kesinlikle anlıyorum. Öyle de olması lazım. Bunun reklame edilmesi, o güne özel partiler verilmesi, ahlaksızlığın dik alasıdır. Bir sonraki adım ne? İlk gece korkusunu giderme partileri mi?

Güya, hanımefendi toplumdaki önyargıları yıkıp kadın-erkek eşitsizliğini ortadan kaldıracakmış. Toplum erkek-egemen olduğu için kadınların, bu tür özel durumlarından dolayı “ayıp”, “günah”, “pis” gibi kavramlarla rencide edildiğini ileri sürerek kolları sıvamış. Bunu da eşitsizlik olarak algılamış ya da öyle görünmeye çalışıyor.

Öncelikle şunu belirteyim: hanımefendi işgüzarlık yapıyor. Şöyle ki, sünnet ile reglin ne ilgisi var? Erkleler erkekliğe ilk adımı sadece sünnetle değil ihtilam ile atarlar ve toplumun bir kesiminde bu da ayıp bir şey gibi saklanır. Arkadaş arasında öğrenilir bunun ne olduğu. Ben şahsen bugüne kadar bir babanın “hey millet! Benim oğlan bu gece ilk defa cünüp olmuş, parti veriyorum, hepiniz davetlisiniz. Heyooo!” diye bağırdığını duymadım. Öte yandan kadınların adet kanını “pis” olarak gören o çok meşhur erkek-egemen toplumumuz erkeğin menisini “temiz” şeyler kategorisinde mi görüyor? Ben böyle bir şey de duymadım.

Eğer derdin her konuda eşitsizlik ise git o zaman kızını sünnet ettir. İlkel kabilelerde yapıyorlar ya zaten. Çünkü en az onlar kadar ilkelsin. Ve fakat sizin derdiniz asla eşitlik olmadı bu güne kadar. Kadın ve erkek arasında tam bir eşitsizlik dengesi olmasına ve bunu bilmenize rağmen yıkmaya çalıştığınız esas şey tabular, önyargılar, cahillik falan değil toplumu ayakta tutan ahlaktır.

Dolayısıyla kadının tüm zırıltılarından çıkardığım özet sadece şudur: “Go home ahlak!”

Konuyla ilgili habere BURADAN ulaşabilirsiniz.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.