16 Ocak 2009

“Vebal-ı Kifaye” de Var mı Hocam?

Tüm İslâm âlemine, ancak özellikle din âlimlerine bir soru yöneltmek istiyorum: Aşağı yukarı hepimiz farz-ı ayn ve farz-ı kifayeyi biliyoruz. Biliyoruz ki, farz-ı ayn, ergenlik çağına gelmiş, kadın erkek bütün Müslümanlar üzerine borç olan dini yükümlülüklerdir. Beş vakit namaz gibi… Farz-ı kifaye ise bazı Müslümanların yerine getirmesiyle diğer Müslümanların yapma zorunluluğu olmayan görevlerdir. Cenaze namazı gibi…

Peki hocam! Çok merak ediyorum. Vebal-ı kifaye de var mı? Yani şu anda dünya üzerinde, bir buçuk milyar civarında bir sayıya ulaştığı iddia edilen Müslümanların omuzlarındaki -özellikle- “Gazze vebali” bu dünyada ve öbür dünyada bazılarımız tarafından ödenince çoğumuz cezaya düçar olmaktan kurtulabilecek miyiz?

Yani demem o ki, şu bir buçuk milyar Müslüman ve onların Emirü’l-Mü’mininleri, vebalin de paylaşılacağı müjdesini mi duydular bir yerden? Hocam, Hocalarım! Siz böyle bir fetva verdiyseniz veya literatürümüzde böyle bir fetva varsa ben neden duymadım, görmedim… Eğer böyle bir fetva yoksa bu duyarsızlık, her şeye “eyvallah!” çekiş ve kolayca alışma nereden geliyor?

Gazze/Filistin, Irak, Afganistan, Bosna, Doğu Türkistan vb. yerler konusunda sorulan vicdan kanatıcı tüm soruların bir tek cevabı var, o da: “Vebal-ı kifaye” değil mi, Hocam!

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş: