4 Ekim 2008

Yeni “Türk Lirası” ve Düşündürdüğü

Birkaç yıl önce paramızdan altı sıfır atılarak Yeni Türk Lirası’na geçilmişti. Ancak paramızın önündeki “yeni” ibaresinin kaldırılıp yeniden Türk Lirası ibaresi kullanılacağı ta o günlerde ilan edilmişti.

Paramızdan “yeni” ibaresini atıp tekrar Türk Lirası’na döneceğimiz tarih 1 Ocak 2009 olarak belirlenmişti. İşte önümüzdeki yıl ile birlikte hayatımıza girecek olan “yeni” ibaresi atılmış yeni paralarımız dün (03.10.2008) kamuoyuna tanıtıldı.

Paraların tasarımları genel anlamda güzel olmuş; sahte para basımını önüne geçilmesi için de güvenlik önlemleri artırılmış. Benim için bunlar önemli ayrıntılar değil. Benim için önemli olan gelişme paramızın arka yüzünde yapılan değişiklikler.

Paramızın ön yüzünde yine Mustafa Kemal’in resmi yer alıyor. Arka yüzünde ise Türkiye’nin bilim, sanat, edebiyat, tasavvuf, kültür ve medeniyet tarihinin önemli isimleri ve simgelerine yer verilmiş. Para bir milletin kültür ve medeniyet tarihiyle ilgili önemli ipuçları verdiğine göre bizim yeni paralarımızın tasarımları -bence- şu anlama geliyor; günümüze ve geleceğimize şu mesajları veriyor: Türkiye, artık sadece tabuların peşinde ve gölgesinde bir ülke değildir. Türkiye; Bilim, sanat, edebiyat, tasavvuf, kültür ve medeniyet tarihindeki mirasına sahip çıkmakta ve onu parasında gururla taşımaktadır.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

4 yorum:

  1. blograzzi de yazdıklarını okudum sandbox olduğunu sanmıyorum şimdi senin blogun yeni bir blog olduğu için google bunları indexlemesi zaman alacak eğer burada yazılarını hergün düzenli yazarsan google robotları daha sık gelerek index atacaktır bu durumda seni yukarılara çıkarmaya başlayacakdır

    eğer kopya içeriklere ziyaretci göndermese benim efsanelere göndermezdi malum efsaneleri ben kafamdan uydurmuyorum google da arıyorum oradan buradan bulduklarımı bloguma koyuyorum

    bir çok bilmiş derki eğer bir yazıyı ilk kim yazmışsa google onu öne çıkarır hayır böyle bir şey yok google kelime içeriğinin yoğunluğuna ve bunlara ziyaretci tıklamalarına siteleri yukarı çıkarıyor ki benim efsaneler blogu tam böyledir mesela efsaneler yazdığında birinci yada 2. çıkarım ankara ensaneleri dediğinde de

    ayrıca birisi popüler konuya değin demiş ben popüler konuya değinmekten çok yukarıda dediğim gibi yoğunluğun bunda etkili olduğunu düşünüyorum mesela kemal kılıçdaroğlu kimdir yazdığında üst sıralarda çıkarım google ziyaretci gönderiyor ama yevmiye defterinde hala ziyaretcim günlük 60-100 arasında bir örnek daha vereyim bjk fenerbahçe maçı kaç kaç bittide google beni yukarı taşımış durumda her hafta bu nedenle ziyaretci gönderir ama o yazım da maçtan çok sabah gazatesinin internet servisi hatasına değiniyordu anlayacağın henüz mükemmel bir arama motoru ve indeksleme daha yapılmadı ama bunların içinde en iyisi google

    şimdi web mastır araçlarında blogcu linklerini kaldırırsan ilgili yazılarının indekslerini bloggerdan alıpda attığında direk ziyaretcini yeni adresine gönderecektir diye düşünüyorum

    şu an az ziyaretci olmasının tek nedeni yeni blog olman ve google da fazla sonucunun olmaması diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. > 3K, bu paylaşımını yorum olarak onaylamam doğru oldu mu bilmiyorum; ama İletişim bölümünden değil de yorum olarak geldiği için burada da olsun istedim. Ayrıca başka blog yazarı arkadaşların da işine yarayacak bir bilgi olduğu için burada kalması faydalı olur diye düşündüm. Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Dün CEBIT'te TL standına da uğradım ve 2009 dan itibaren geçerli olacak olan 200 tl'ler ağzımı sulandırdı :))

    YanıtlaSil
  4. > çilekli, Allah sana onlardan, (helalinden) çokça versin. :)

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.