1 Aralık 2006

Baba, Oğul, Torun Aynı Anda Askerlik

Yazıya geçmeden önce şu açıklamayı yapmam gerekir: Aşağıda size aktaracağım yazıyı bana, birkaç yıl önce bir arkadaşım e-posta ile göndermişti. Belirttiğine göre yazıda anlatılanlar gerçekten yaşanmıştı. İşin bu yönünü bilmiyorum.

Esas belirtmek istediğim, yazı bana ait değildir. Alıntı yapmayı sevmesem de ilginç ve biraz karmaşık bir hikâye olduğu için paylaşmak istedim. Bakalım sen de beğenecek misin?

“DİLEKÇEMDİR

Saygıdeğer Hâkim Bey;

Saygılarımla size açıklama özürlülüğümü kullanarak bazı şeyleri bildirmek istiyorum. Umarım bu durumu en kısa zamanda açıklığa kavuşturursunuz. Şu günlerde askerliğe çağırılacağım. Yaşım 24 ve 44 yaşında bir dul bayanla evlendim, kendisinin de bir kızı var; 25 yaşında. Babam ise bahsettiğim bu kız ile evlendi. Böylelikle babam, karımın kızı (yani benim üvey kızım) ile evlendiği için damadım olmuş oldu. Bunun üzerine kızım da, babamla evlendiği için üvey annem olmuş oldu.

Eşimin ve benim geçen yıl bir oğlumuz oldu. Oğlum eşimin kızının erkek kardeşi oldu, aynı zamanda babamın da eniştesi… Bir de üvey annemin erkek kardeşi olduğu için dayım oldu. Anlayacağınız benim oğlum benim dayım oldu. Babamın eşi sene sonunda dünyaya bir erkek çocuğu getirdi. O da babamın oğlu olduğu için benim de erkek kardeşim ve de kızımın oğlu olduğu için de torunum oldu. Yani ben torunumun erkek kardeşiyim. Ayrıca bir annenin evladının babası eşi olduğuna göre ben de eşimin kızının babasıyım ve de kızımın erkek çocuğunun erkek kardeşiyim. Kısacası kendimin büyükbabasıyım.

Sayın Hâkim Bey; sizden rica ederim; beni askerlik görevinden muaf tutun. Siz de biliyorsunuz ki, kanunlarımıza göre baba, oğul ve torun aynı zamanda askerlik yapamazlar.

Saygılarımla…

Hakan …………”

Süleyman Aras
Bu yazıyı paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.