15 Kasım 2011

İki Olay İki Reyon İki Anlayış [Ülker ve Çalık]

Ülker Farkı: İçki Reyonu Kapatıldı

Bu yıl, Ülker Grubu, Şok marketler zincirini satın alınca olay olmuştu. Devir işlemlerinden sonra Ülker Grubu, Şok marketlerindeki alkollü içki reyonlarını tüm şubelerde kapatmıştı. Bizim mahallede alkış ve takdirle karşılanan bu olaya, karşı mahalleden “yuh” sesleri -beklendiği üzere- yükseldi. Sonuç olarak, Ülker Grubu, müşteri kaybetmeyi göze alarak söylem-eylem uyumunu tercih etti.

 

Çalık Farkı: Kaçak Et Reyonu Hâlâ Açık

2008 yılında, Atv ve Sabah bütünlüğü, TMSF tarafından, ihale yoluyla Çalık Holding’e devredildi. O zaman olay olmadı; resmen kıyamet koptu! Güya, bu medya grubu cemaatin eline geçmiş; irtica cephesi (yani bizim mahalle) güç kazanmıştı, artık eski Sabah-Atv’nin yerinde yeller esecekti, baş sayfa ve arka kapak güzelleri gidecek ayrıca eklerdeki ve dergilerdeki çıplaklar kampı artık olmayacaktı. Kısacası, kaçak et reyonu kapatılacaktı. TV kanalına da muhafazakâr bir ayar çekilecekti. Bizim mahallenin büyük bir heves ve heyecanla, karşı mahallenin derin bir tedirginlikle beklediği bu değişim hiç gerçekleşmedi.

 

Şimdi bizim mahallede derin bir hayal kırıklığı yaşanırken, karşı mahallede Onuncu Yıl Marşı eşliğinde eğlenceler tertip ediliyor.

 

Sonuç olarak, Çalık Grubunun yol haritasını çizenler öyle uygun görmüşler. Kaçak et reyonunun kapatılmasıyla kaçacak olan okur ve izleyici kitlesini elde tutmak için bu küçücük tavizciği uygun görmüşler.

 

Ahmet Çalık’ın içi ve vicdanı rahat görünüyor... Kimseden fetva aldı mı, bilmiyorum.

 

Süleyman S. Aras

Bu yazıyı paylaş: