17 Kasım 2011

Benetton, “Unhate” Deyip Nefretini Kusmuş


 

İtalyan giyim markası Benetton, Unhate yani “nefrete karşı” sloganını içeren son reklam çalışmasıyla adeta kedi nefretini kusmuş. Çoğu kez, 14-15 yaş üstü çocukların çıplak bedenlerini reklamlarında kullanarak adeta çocuk pornografisini ve pedofiliyi (sübyancılık) özendiriyormuş izlenimi veren firma, bu kez kendini biraz daha aşarak din alanına da el atmış.

 

Dünyanın birbirine düşman veya aşırı muhalif liderlerini -cinsiyet farkı gözetmeksizin- dudak dudağa öpüşürken resmeden reklam çalışmalarında, küstahlığın da ilerisine geçilerek Papa ile El Ezher Üniversitesi’nin (Mısır) imamlarından birinin öpüştüğü bir çalışmanın koleksiyona eklenmesi ihmal edilmemiş.

 

Reklam çalışması haber olduktan sonra, Vatikan’dan gelen tepki üzerene, Papa ile İmamın dudak dudağa öpüştüğü reklam çalışması kampanyadan çıkarılmış. Benetton bunu da pişkin bir açıklama ile duyurmuş. Şirketten yapılan açıklamada, fotoğrafın inananların hassasiyetini yaralamış olmasından üzüntü duyulduğu belirtilerek, "Bu kampanyanın amacının her türlü nefret kültürüyle özel olarak mücadele etmek olduğunu hatırlatırız" ifadesi kullanılmış.

 

“Her türlü nefret kültürü” ne demek? Ben size başka nefret kültürlerinden bahsedeyim: Benetton’un da yaptığı gibi, insanların inançlarına ve yaşam biçimlerne karşı duyulan nefret; muhafazakâr düşünce ve inanç biçimine karşı nefret; homoseksüelliği, lezbiyenliği ve her türlü cinsel sapmayı tercih(!) değil de hastalık ve sapkınlık gören düşünceye karşı nefret; çıplaklık cehaletiyle mücadele edenlere karşı nefret…

 

[FOTO GALERİYİ SLAYT OLARAK AÇMAK İÇİN OKA TIKLAYINIZ]

 


[oqeygallery id=1]



 

Evet, Benetton, bu reklam çalışmasıyla kendi nefretini ve bilinçaltındaki düşmanlığını en iğrenç ve alçak biçimde kusmuş oldu. Aynı zamanda hayal ettiği uniseks dünyayı resmetmiş oldu.

 

Süleyman S. Aras

Bu yazıyı paylaş: