19 Ağustos 2011

PKK Sosyal Medyada Said Nursi ve Nurculuğu Kullanıyor

“Gördüğün her sakallıyı deden zannetme!” Bu cümleyi, ilk psikoloji dersinde duymuştum. Bu cümlenin hayat düsturu yapılması gerektiğini düşünüyorum. Dikkat edin, şimdi paylaşacağım olay bu cümle ile çok ilgili…

 

Çalıştığım şirketin sosyal medyadaki profillerini de kontrol ettiğim için internette epey vakit geçiriyorum ve çok sayıda insan tipiyle, farklı görüş ve düşünce yapısındaki insanlarla karşılaşıyorum. Antrparantez, çalıştığım şirket, Said Nursi’nin öğretilerini benimseyen bir yapıya sahip ve bu yönüyle ülkemizin önde gelen gruplarından biridir.

 

Dolayısıyla sosyal medyadaki takipçilerimizin çoğu bu düşünceyi benimseyen insanlardan oluşuyor. Buna rağmen gelen arkadaşlık isteklerini tek tek değerlendiriyorum. Ayrıntıya inip profil sahibinin neler paylaştığına (yazı, resim, video, link), kimlerle arkadaş olduğuna bakıyorum. Nedeni çok açık… Yazımın ekindeki fotoğrafta da görüldüğü gibi, profil ismi ve resmi Said Nursi olan herkes iyi niyetli değil ve -dolayısıyla- arkadaşımız olmaya da layık değil. İnternette, bu şekilde olan; saygın isimleri kötü emellerine, iğrenç felsefe ve propagandalarına alet eden -tahmin edemeyeceğiniz sayıda- profil mevcut. Bunu özellikle PKK’lılar ve PKK sempatizanları yapıyor.

 

Bu bağlamda herkesin internette azami dikkatli olması gerekir kanaatindeyim. Gelen arkadaşlık istekleri titiz bir elemeye tabi tutulmalı diye düşünüyorum.

 

Bu arada; ünlü isimleri, şirketleri, vakıfları, dernekleri, kulüpleri, akımları, cemaatleri vb. sosyal medyada takip etmek veya arkadaş olarak eklemek istiyorsanız öncelikle kendilerine ait olduğundan emin olduğunuz sitelerinden verilen bağlantılardan yola çıkarak takip edin. Siteleri veya sitelerinde bağlantıları yoksa telefonla bilgi alıp böyle bir profilleri olup olmadığını öğrenin. Sahte olmadığını, bu yollardan biriyle doğrulatamadığınız profilleri takip etmeyin. İnternette kimi takip ettiğinizi, kime ve neye hizmet ettiğinizi bilmek istiyorsanız bu yazıyı dikkate alın derim -âcizane-.

 

Yoksa çok sayıda sahte ve zararlı profili takip edersiniz. Said Nursi’yle arkadaş oldum sanırken Apo’ya methiye klipleri izlersiniz.

 

Süleyman S. Aras

Bu yazıyı paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.