29 Ocak 2011

I Am A Muslim (Ben Müslümanım) [Video] ve Çevirisi

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Eb9dMfZDfTY[/youtube]

Videodaki kardeş şöyle diyor:

 


“Selam! Ben bir terörist veya hurma tüccarı değilim. Bir çadırda yaşamıyorum ve karımı bütün gün orada kapalı tutmuyorum ve kayıtlara geçsin diye söylüyorum; evlenmeden önce onun kim olduğunu da biliyordum.

 

Dolabımda beyaz entariler ve sandaletlerden başka şeyler de var ve aslına bakarsanız daha önce deveye hiç binmedim! Hiç… Eminim hepsi harika hayvanlardır…

 

Adı Ahmed olan birini tanıyorum. Ama o, sizin ekonomi sınıfınızdaki çocuk değil, o yüzden sormayı bırakın!

 

Falafel, aslında benim en sevdiğim yemek değil… Bir türbanın nasıl bağlandığını bilmiyorum bile! Ve benzincide hiç çalışmadım taksicilik de yapmadım. Kâfir olduğunuzu da düşünmüyorum.

 

Ben barışa inanıyorum… Bütün diğer dinlerden ve inanışlardan olan insanların uyum içinde yaşayabileceklerine inanıyorum; tıpkı Müslüman Arap, Osmanlı ve İspanyol İmparatorluklarındaki gibi… Ve inanın bana; kendi ülkeme geri dönerim, ama zaten oradayım!

 

Müslümanlar, dünyanın en güzel mimari eserlerinden bazılarını yapan insanlardır… Cebiri, kaligrafiyi, astronomiyi, geometriyi ve modern nümerik sistemi biz icat ettik… Yunanlılar değil, Müslümanlar! Ve biliyor musunuz; -dinimizin adı- “İslâm” diye telaffuz ediliyor, “İzlam” değil, “Islam” değil… Ve gerçek tebliğ: ‘Gerçek tebliğ, bir alışveriş merkezinde, insanların -tuhaf- bakışlarını umursamadan, uluorta namaz kılmaktan korkmamaktır.’ Müslüman, bir umumi tuvaletin lavabosunda ayağını yıkamaktan da çekinmez. evet, bu okuduğum Kur’an! Ve havaalanında olmam umrumda bile değil. Çünkü o, tüm zamanların en harika kitabı…

 

Benim adım, Muhammed ve ben bir Müslüman’ım”

 



Çeviri: Umut Yavuz 

 

Süleyman S. Aras

Bu yazıyı paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.