27 Temmuz 2010

Sigarayı Bırakmak İçin Tek Sebep!

Sigara içmeyi bir yaşam stili olarak görenleri bir kenara bırakırsak, sigarayı bırakmak isteyenleri “tüm içenler” olarak değerlendirmek mümkündür sanırım. Fakat itiraf etmek gerekirse, sigarayı bırakmak oldukça zor bir iş!

Antrparantez, ben bıraktım; bırakalı dört ay falan oldu. Şükür…

Hep sigarayı bırakmanın zorluklarından bahsedilir. Sigara bırakma yöntemleri geliştirilir. Neredeyse sigara tekellerinin kazandığı para kadar da bıraktırma iddiasında olanlar kazanır. Din kurumu fetvalar verir: En ağırından “haramdır” veya en hafifinden “mekruhtur” diye. Sağlık kurumu en ağırından ölümle en hafifinden herhangi bir organın kesilmesiyle tehdit eder. İnsanlar çok fazla umursamazlar…

Ancak yine de herkes bu illeti bırakmak için gerekçeler arar. Ben mucize yöntemlerden bahsetmeyeceğim. “Önemli olan iradedir; iradesi sağlam olan bırakabilir” demeyeceğim. Fakat ben sigarayı bırakmanın en kayıtsız kalınamaz gerekçesi olarak gördüğüm şeyi paylaşacağım sizlerle:

İnananlar için Allah’ın; inanmayanlar için tabiatın, sebeplerin, tesadüflerin vs. bize verdiği bu beden bizlere verilmiş bir emanet olarak en iyi şekilde korunmalıyken sigara içerek o emanete hıyanet etmiş oluyoruz. Kelimenin bildiğimiz tüm anlamlarıyla “ihanet!”

Bunun özellikle Müslümanlar için ağır bir yük olduğunu düşünüyorum. Lâkabı “Emin” olan bir peygamberin ümmeti için cesaret isteyen ve oldukça büyük bir suç.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

2 yorum:

  1. susma hakkımı kullanmayıp konuşmak istiyorum müsade ederseniz.
    Yazınızdan etkilenecek insanların arasında olmak çok isterdim lakin başta da ifade ettiğiniz gibi bırakmak irade istiyor. İradesini harekete geçirecek bir kaç materyala ihtiyaç yok mu sizce de...

    YanıtlaSil
  2. Ben de bırakmayı çok istiyorum ama inanın herkes sizin kadar başarılı olamıyor bu konuda.İnanmadığından mı? Hayır çok şükür inanıyoruz günahının da farkındayız ama dediğiniz gibi irade. İşte o sanırım bende yok.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.