4 Nisan 2009

Bir Heykelin Yıkılışı ve Domino Taşı Etkisi

29 Mart 2009 yerel seçimlerinde MHP’den aday olup Antalya’nın Kemer ilçesinin yeni belediye başkanı seçilen Mustafa Gül, seçim çalışmaları sırasında söz verdiği üzere, ilk icraat olarak ilçenin göbeğindeki erotik heykeli yıktı.



Bir önceki dönemde CHP’den belediye başkanı seçilen, sonra Ak Parti’ye geçen eski belediye başkanı Hasan Şeker’in heykeltıraş Zafer Sarı’ya yaptırdığı “Aşk Yağmuru” adı verilen heykel, hem ilçe halkının hem de yerli ve yabancı turistlerin tepkisini çekmesine rağmen eski başkan tarafından hararetle -sanat adına- savunulmuştu.



Kadın ve erkek vücudunun çıplak olarak teşhir edilmesi ve bunun erotik bir sahne olarak sunulması ve buna sanat adının verilmesi bana bugüne kadar hiç anlaşılır gelmedi. Kimileri sanat konusunda kalın kafalı, bağnaz, tutucu, gerici veya daha iyimser bir isimlendirme ile muhafazakâr olduğumu düşünebilir. Bir adım daha atıyorum ve heykelin ideoloji dayatan hiçbir çeşidini sanat olarak görmediğimi itiraf ediyorum.



Heykeli kültür ve sanatın bir parçası görmek ve memleketi neredeyse “heykel medeniyeti”ne çevirmek ne kadar bağnazlıksa ben de o kadar bağnaz(!) ve heykele -özellikle de erotik olanına- karşı olma özgürlüğüne sahibim ve bu özgürlüğümü kullanıyorum.



Daha önce de kimi heykellerin bazı gerekçelerle kaldırıldığını hatırlamam konusunda inşallah hafızam beni yanıltmıyordur. Acaba Kemer’de yıkılan heykel, bir domino taşı etkisi yaparak diğer heykelleri de devirir mi diye düşünmekten de kendimi alamıyorum.



Bu bağlamda Ak Partili eski belediye başkanını kınarken MHP’li yeni başkanı kutluyor ve ilk icraatına yakışır bir belediye başkanlığı yapmasını diliyorum.



Meraklısına Not: MHP’li değilim, hayatımda hiç MHP’li olmadım. Ancak yapılan doğru işleri de görmemek ayıp olur. Hem de çok ayıp olur.



Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

1 yorum:

  1. >Bence de sanat hiç bir ideoliye hitap etmemeli. Her tarafta aynı resimler ve heykellerin olması ve bunların ideolijik anlamlarının olması sanata adına hoş değil.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.