5 Ocak 2009

Mim / Filistin İçin Bir Cümle Kur!




Sanırım, az sonra (ama bana göre) blogkürenin en anlamlı mimine imza atmış olacağım. Bu mimin benim için ayrı bir önemi daha var. O da ilk defa bir mimi ben başlatmış olacağım.

Mim kısa, amacı kutsal denebilecek kadar önemli! Malum, son günlerde Gazze özelinde olsa da Filistin uzun yıllardan beri içimizde kanayan yaradır. İhmalimizden sarmadığımız, saramadığımız bir yara… Bütün Müslümanların yüz karası bir yara!

Gelin bugün Gazze için, Filistin için, kendimiz için bir cümle kuralım. Bu cümle, bizim belki en uzun belki de en kısa cümlemiz olacak. Kimimizin son cümlesi de olabilir. Ancak bu cümlemiz hayatımızın en güzel ve en anlamlı ve hatta en ağır cümlelerinden birisi olsun lütfen. Bu cümleyi bir yazı ve şiir ile kurabileceğimiz gibi bir fotoğraf veya bir karikatür ile de kurabiliriz. Çünkü bazen sözler yetmeyebiliyor.

Ne olur, bu mimi ihmal etmeyin ve en az 3 kişiye gönderin.

Benim cümlem: Ey Filistinli çocuk, sen her öldürüldüğünde… Ey Filistinli kadın, sen her hor görüldüğünde… Ey Filistinli kardeşim, senin başın taşla her ezildiğinde… Ey Filistin, sen Siyonist Yahudi tarafından her kirletildiğinde ve adım adım yok edildiğinde, bize, tüm bunların, ‘Arapların Osmanlıya ihanetinin bir sonucu olduğunu’ söyleyerek bizi bununla pasifize (hatta size düşman) edip çoğumuzun, sizin için suskun şeytanlar olmamızı sağlayanlar, biliyorum ki dünyanın diğer Müslümanlarını da çeşitli yalanlarla kandırıp birer vicdansız umursamazlar olarak sizin karşınıza diktiler ki, yılbaşı gecesi, gerdanını kıvırarak dans eden çıplak yosma ile kurşunu alnının ortasından yiyerek kıvrıla kıvrıla yere düşen Filistinli çocuğu aynı duygu ya da duygusuzlukla izleyelim ve diyelim ki: “Elhamdülillah, Müslüman’ım!”

Bu mimi okuyan herkesle birlikte Tarık Tufan, Nahnu, Tabuhan, Recep Hilmi Tufan, Çilekli Hanım, Veysel Tuna, Yevmiye Defteri, Tuncel Ergün, BloggErdal, Merak Ettim de ve İlham Perisi Hanım’a büyük umutlarla gönderiyorum.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

28 yorum:

  1. Çok anlamlı ve içten bir yazı olmuş umarım bir çok kişiye ulaşır.

    Ben de sizinki kadar olamasa da bu mim adına bir kaç cümle kurmaya çalışıcam inşallah en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
  2. > Çilekli, şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Yaw süleyman abi böyle güzel mim leri bana niye yollamıyorsun şaşıyorum yaw lütfen bana da yollla :S :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Süleyman ilk mim'in hayırlı olsun kardeş. İsteğini yerine getirdim saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. > Veysel Tuna, mim sana da gelsin,
    > Tuncel Bey, teşekkür ederim. Gerçekten, verdiğiniz cevap oldukça güzledi.

    YanıtlaSil
  6. En kısa sürede cevaplarım inşallah teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. Bende bu mim'e ufak bir katkıda bulundum bağlantı olarak da bu yazımın linkini verdim

    YanıtlaSil
  8. > İlham Perisi, yazınızı sabırsılıkla bekliyorum.
    > Serkan Özçalık, mime katıldığınız için teşekkür ederim. Yazınız da güzel olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Mim'i cevapladım.

    YanıtlaSil
  10. Yazıyı hazırladım vesile olduğunuz için teşekkür ederim ..

    YanıtlaSil
  11. Mimi yazmaya çalıştım, umarım faydalı olur.

    YanıtlaSil
  12. > ilham perisi,
    > çilekli,
    Cevaplarınız için gönülden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. çok çok anlamlı ve önemli bir mim.duyarlılığınız ve başlattığınız bu önemli mim için teşekkür ederim.arkadaşımın beni mimlemesi sayesinde haberim oldu.inşallah kısa sürede herkes katılır.filistinin yanlız olmadığını gösterelim birilerine.

    YanıtlaSil
  14. İnşallah kardeşlerimizin acısı tez zamanda sonbulur. (AMİN) Yazınızı okuduğum an içinden geçen cümleleri yazdım. Yüreğimin ateşi sönmedi, sönmeyecek de ama nacizane elimizden gelen budur şimdilik.

    YanıtlaSil
  15. > mutfaktelaşı,
    > kalderavolkan,

    Çok çok teşekkür ederim. Umarım bir şeylere sebep olur, duaları birkaç tane daha artırırız.

    YanıtlaSil
  16. ben bir ricada bulunmak istiyorum.bu eylemi malezyadaki arkadaşlarımada duyurmak istiyorum ama hiç ingilizcem yok.yardımcı olursanız sevinirim.bu mesajı okuyanlar içinde yardımcı olabilecekler varsa bloğuma mesaj atabilirler.hatta almanca ve fıransızcaya da çeviri yapılabilir, bu güzel eyleme tüm dünyayı dahil etmiş oluruz.fıransadan ve almanyadan birçok blogcu arkadaşlarımız ver onların aracılığla bu ülkeyede sesimizi duyurmuş oluruz.

    YanıtlaSil
  17. > mutfaktelaşı,
    Metni çevirecek kadar İngilizcem yok ama başlık şu şekilde olabilir: "Make a sentence for Palestine!"

    YanıtlaSil
  18. Sayın Aras sizin başlatmış olduğunuz bu anlamlı mim Tabuhan'dan bana ulaştı. Birazcık benimde katkım olsun diye hemen cevapladım...


    Okumak isterseniz


    http://teknomobi.blogspot.com/2009/01/filistin-icin-bir-cumle-kur-mim.html

    YanıtlaSil
  19. > TeknoMobi,

    Yazınızı okudum. Gerçekten çok güzel bir yazı hazırlamışsınız. Mime katıldığınız için de ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  20. anlamlı ve haklı bir tepki, belki de mücadele...

    YanıtlaSil
  21. > İbrahim Çınar,

    Filistin'i anlayan insanlardan biri olduğunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  22. Öncelikle duyarlılığınız ve hassasiyetinizden dolayı size çok teşekkür ederim.

    Miminiz çok güzel bir konu ile ilk olmuş. Bende sitemde yayınladım bir yazı ama sizden habersizdim. Şimdi okudum ve duygulandim. Tebrik ederim sizi. http://www.bireluzat.com/bireluzat/gazzede-olu-sayisi-artiyor.htm#more-123 ilgili linkim.

    YanıtlaSil
  23. Selamın Aleyküm

    Süleyman kardeşim ilk önce böyle bir mim hareketi başladığın için teşekkür ederim.
    Sağolsun Tuncel Ergün kardeşimde beni layık gördüğü ve bu kervana kattığı için onada sonsuz teşekkürlerimi iletirim.

    Bu mim hareketini başlatan ve yayılmasına sebep olanların ve duyarlılık göstererek bir kaç cümlede olsa katkı sağlıyanlardanda Allah Cc razı olsun.

    YanıtlaSil
  24. güzel ve hayırlı bir iş...

    Süleyman Bey, yine sorumluluk bilinci ile bir hayrın peşinde...

    Allah'dan, Gazze ve tüm mazlumların ahını arş-ı alasında, cennet anahtarı olarak kabulünü niyaz ediyor,

    karşımızdaki yahudilerden ziyade, içimizdeki yahudi zihniyetlilerin şerrinden tüm müslümanları muhafaza etmesini de niyaz ediyorum.

    YanıtlaSil
  25. > Bir El Uzat,
    > Ah Teslimiyet,
    > Mahmut Çetin,

    Kardeşlerim, değerli yorumlarınız ve konuya gösterdiğiniz ilgiden dolayı çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  26. Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.Tabii ki her zaman mazlumdan yanayım ki burada mazlum flistin halkı oluyor.İsrail kendini müdafa ediyormuşmuş.....Hamasa karşı buna kundaktaki bebeler bile güler.Zulme uğrayanın kim olduğunu abnlamak hiç de zor değil.Bakın bakalım kimler aç,kanlariçinde ölmüş..minicik zayıf bedenler kadınlar yeni yetişen çocuklar ..onlara bakınca sanki yetişme çağındaki oğlumu görüyorum ve...ağlıyorum..ağlıyorum....ağlıyorum...dua ediyorum yüce Rabbime onları kurtarsın diye

    YanıtlaSil
  27. > Papatya Tarlası,

    Sizin, bizim ve gerçek masumların duasıyla "güzel günler" inşallah yakındır.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.