1 Aralık 2008

T.C. İnkılâp Tarihi Yeniden Yazılmalı

T.C. kurulalıdan beri inkılâpların ardı arkası kesilmedi. Topluma cop zoruyla da olsa bir türlü benimsetilemeyen inkılâplar…

Her nasıl oluyorsa, iktidarda da olsa muhalefette de olsa darbeyle işbaşına gelen kuklaların perde arkasından idare edilişi sürecinde de olsa inkılâpları hep CHP yapıyor. CHP inkılâpları yapmaya veya yapmaya çalışmaya devam ediyor. Ancak bir dönemden sonra yapılan inkılâplar T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi kitabında yer almıyor.

Hem bunların eklenmesi hem de son olarak 16 Kasım 2008’de gerçekleşen en büyük inkılâpların ders kitaplarına eklenmesi Ak Parti iktidarının boynunun borcudur. Milli Eğitim Bakanı Sayın Hüseyin Çelik, lütfen T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarını yenilettirin… Yenilettirin ve şu başlığın da -benim kıyağım olarak- kitapta yer almasını sağlayın:

16 Kasım 2008 Tarihinde (Yine CHP Marifetiyle) Gerçekleştirilen Büyük İnkılâplar:

-Türkiye’de çarşaflı kadınların varlığı resmen kabul edildi.
-Çarşaflı kadınların CHP bayrağı asılı bir salona girmesine izin verildi.
-Salona giren CHP başkanına başörtülü iki kız tarafından çiçek takdim edilmesine izin verildi.
-Çarşaflı kadınlara CHP’ye üye olma ve oy verme hakkı tanındı.
-CHP, saldırganlık, yok sayma ve adam yerine koymama siyasetiyle eğip büğemediği insanları içine alarak asimile etme taktiğini devreye soktu.
-CHP’nin çarşaflıları ve başörtülüleri ile AK Parti’nin çarşaflıları ve başörtülüleri ayrımı yapılarak laikliğe kuvvetli vurgu yapıldı.
-İlk defa çarşaf ve siyaset bir arada olmasına rağmen, din istismarı veya laikliğin elden gitmesi gibi tehlikelerle karşılaşılmadı.
-Çarşaflıların ve başörtülülerin bu kadarıyla yetineceği, üniversiteler ve kamu kuruluşlarındaki mevcut yasakçı durumun devam edeceği ve CHP’nin, laikliğin yıkılmaz kalesi olduğu bir kez daha vurgulanarak halktan yine anlayış istendi. … ve alındı.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

4 yorum:

  1. Bir İnkilap tarihi ve ATATÜRKÇÜLÜĞE el atılmamıştı zaten...

    Bende el atılması gereken tek ders kitabı Din kültürü ve Ahlak bilgisidir. Nitekim bu dersin adı ile kendisi çelişmektedir. Bize hep müslümanlık öğretilmektedir. Bizim, dinimizi başkaları belirlemektedir.
    Hristiyanlık, Musevilik, Müslümanlık... Bu kavramların hepsi öğretilsin ve ne olacağımıza artık biz karar verelim ve TANRI'nın karşısına çıktığımızda buna inandım, şu yüzden diyebilelim...

    YanıtlaSil
  2. > ersin kardeş,

    Bir ironi için böyle bir eleştiriye ne gerek vardı.

    İnkılap Tarihi dersini değiştirin falan demiyorum zaten. Oraya "şunları da ekleyin" diyorum. Din Kültürü dersiyle ilgili eleştirilerinize kısmen katılıyorum. Bütün dinler öğretilmeli elbette. Ancak halkının büyük kısmı Müslüman olan bir ülkede İslâm'dan biraz fazla bahsedilemsinin neresi kötü?

    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden öyle fazla korkmaya da gerek yok. O yollardan biz de geçtik. O derste din (hele İslâm) hiç öğretilmiyor. Adı üstünde "din kültürü ve ahlak"ın sadece entelektüel kırıntısını veriyorlar. Aslında az da olsa diğer dinlere de değiniliyor.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  3. ironi... :) Süleyman bey ironi diyerek resmen tek parti üzerine yüklenmişsiniz... Diğer partiler üzerindende aynı ironiyi yapabilirdiniz ki CHP şuan iktidar partisi değil...

    Din olayına gelince;

    Süleyman bey, bizim çoğumuzun Müslüman olması sizce gerçekten Müslüman olmak istememizden mi, yoksa doğduğumuz gün nüfus hanemizde bulunan Din, bölümünün karşısına İslam yazılmasından mı?

    Benim babam da dinini seçmemiş, ondan önce dedelerim de... Ha, belki yine Müslüman olurduk ben bunu tartışmıyorum. Müslümanlığın mükemmel bir din olduğunu da biliyorum ayrıca.. ( ne kadar zaman zaman bazı çevreler tarafından kullanılsa da dinime saygım hiç azalmadı. )

    Ben 18 yaşıma gelmeden önce yaklaşık olarak 4 sene Din kültürü ve Ahlak bilgisi dersi alıyorum. Burada bana bütün dinler tanıtılsa ve 18 yaşıma geldiğimde bana, nüfusundaki din hanene hangisini yazalım diye sorsalar, ben de kendi beynim ve kalbimle istediğim yanıtı verebilsem?

    Sizce çok şey mi istedim?

    YanıtlaSil
  4. > Ersin Bey, dininizle gurur duymanız ne kadar güzelse diniyle gurur duyan birinin bu cümleleri kurması da o kadar düşündürücü. Hepimiz biliyoruz ki, insanın eğitimi, karakteri, inançları, onu "o" yapan bütün alt yapısı 0-6 yaş arasında olur ve biter. Devletin küçük bir şekli olan aile ve aynen onun gibi olan devlet çocuğunun kendi inandığı istikamet doğrultusunda olmasını istemez mi? Diyorsunuz ki beni bıraksalardı da 18'ime geldiğimde kendim seçseydim. Şimdi 18'indesiniz belki. Global bir dünyada, bilginin sağanak gibi aktığı bir ortamdayız. O halde seçin dininizi. Fakat bu din eğitim öyle abartılıyor ki. Sanki size zorla "Müslüman olacaksınız!" dediler. Yapmayın Allah aşkına. Nice insanlar Müslüman bir toplumda doğmayı ve öyle kalabilmeyi bir lütuf olarak görürken siz neden böyle tahammülsüzsünüz?

    İroni meselesini de son kez açıklıyorum. Baykal'ın sahte çarşaf açılımına bir göndermeden başka bir şey değildir. Benim canımı sıkan şudur: Nedense CHP onay vermemişse her şeyin meşruiyeti tartışılır.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.