26 Aralık 2008

Eşek İnadı

Acaba “eşek inadı” tabiri, aslında, eşeklerin çok inatçı olduğu -ispatlanamamış- gerçeğinden bağımsız olarak ortaya çıkmış olabilir mi? Yani “eşek inadı” da insan kaynaklı bir mesele midir? Bana öyle geliyor ki, “eşek inadı” tabiri veya benzetmesi, kimi insanların söz, fiil ve düşünce düzeyinde eşek olmakta ısrar ve inat etmeleri sonucunda literatürümüze girmiştir.



“Eşek şakası” da böyle değil midir? Biliriz ki, eşekler aralarında şakalaşmaz veya insanlara şaka yapmaz. Onlar ancak dalaşırlar, birbirlerini, kimisi de diğer insanları veya hayvanları ısırırlar. Yani “eşek şakası” da insana özgü ve insan üretimi bir şeydir.



Söz, fiil ve düşünceleriyle “ben eşeğim” diye bas bas bağıranın durumu eşek inadına ve yine onun yapıp ettikleri de eşek şakasına örnektir. Diğer insani meselelerde olduğu gibi bu meselelerde de eşeklerin hiçbir suçu yoktur.



Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

8 yorum:

  1. >Bu yazıyı neye binaen yazdınız merak ettim doğrusu. İnsanın aklına neden gelsin? Gelse bile neden bloguna koysun? Mutlaka bir yere gidiyor ama!

    YanıtlaSil
  2. >> Yaren, merhaba.Aslında yazıyı bir yerlere veya belli bir kişiye ithaf ya da mesaj olsun diye yazmadım. Bu benim "Kelime Oyunları" başlıklı yazılarımın tarzına uyan bir yazı oldu. Bazen öylesine esiyor ve kelimelerle oynamak istiyorum. Ancak teslim edilmesi gereken adresler de yok değil!

    YanıtlaSil
  3. >Nu tür oyunlardan hiç anlamam. Bana göre kime söylenecekse direkt adres belirtilmeli...

    YanıtlaSil
  4. >> Yaren, eğer birisi için yazmış olsaydım zaten ismini de belirtirdim. Bu durum daha önceki yazılaımda mevcuttur. Dediğim gibi bu yazı farklı kategoride olan bir yazı. "Anlayana sivri sinek" misali...

    YanıtlaSil
  5. >Süleyman bey Ufaktan tefekten kırıyorsunuz insanı ben sadece anlamak istedim o kadar.

    YanıtlaSil
  6. >> Yaren, sizi kıracak ne söyledim ki? Eğer "anlayana sivri sinek misali" kısmı için diyorsanız. O yazının muhataplarını kastediyor. Yani demek istediğim şu: Yazımda kimseyi hedef almıyorum. Okuyan kişi zaten biraz olsun kendini tanıyorsa "eşek inadı" suçlamasının muhatabı olup olmadığını anlar. Yoksa sizi kıracak bir şey yazmış değilim. Sizi kıran başka bir şey ise onu da lütfen belirtin.

    YanıtlaSil
  7. >Peki madem öyle düşünmüştünüz...Konuyla bağlantılı bir olay görmediğimden mantıklık birşeyle bağlamamış ve anlamamışım hepsi bu.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  8. >> Yaren, bu küçük yanlış anlamanın ortadan kalkmasına sevindim. Selamlar...

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.