29 Aralık 2008

Beyinsizler, Halkı Hindi Sanıyor

Birkaç gündür radyolarda bir reklam dönüyor. Televizyonlarda var mı, bilmiyorum. Reklam Mudo Concept’e ait… World Card işbirliğiyle yılbaşına yönelik bir kampanya düzenlemişler. Buraya kadar her şey normal! Anormal olan ise reklam için yapılan şarkı… Reklam şarkısının giriş sözleri aynen şöyle:



“Yılbaşı bahane
Maksat sevindirme
Düşünme hindi gibi
Al bi’ hediye”



Reklam şarkısı böyle devam edip gidiyor.



Bu reklamın metin taslağı ve senaryosu hangi sivri zekânın kaleminden çıktı? Reklamı hangi ajans yaptı? Hangi densiz “Tamam, budur!” deyip onayladı? Bunları bilmiyorum. Araştırmadım da… Ancak beyinsizler, halkı gerçekten hindi yerine koymuşlar. Bir zamanlar Sütaş’ın reklamında Sütaş ayran içmeyenlerin inek yerine konması gibi bir olaya imza atmışlar.



Aslında hindiler düşünmez. Bu bir deyimdir; bu deyimi de insanlar birbirlerine karşı genelde samimiyetleri ölçüsünde kullanırlar. Nezaket ya da samimiyetin örselenmemesi gereği, sık kullanılmayan bir deyim olduğu da ortadadır. Ancak birisi, hiç tanışmadığı veya samimi olmadığı başka birine “Hindi gibi ne düşünüyorsun?” derse ağzını burnunu hastanede toplayacağı kesindir.



Fakat “olsa olsa Türkiye’de olur” bir pervasızlık ve umursamaz bir halkla ilişkiler dehası(!)yla bir firma halka “hindi gibi düşünme!” diyebiliyor.



Sizi bilmem; ama ben bu reklamı çok yadırgadım. İyi ki Mudo Concept ve World Card müşterilerinden biri değilim. Bundan sonra da onlara müşteri olmam herhalde.



Aklıma şu da takılmıyor değil. Yoksa ortada yine psikolojik bir savaş mı var. Hani bu tür sakat ve iletişim kazalarına -bile bile imza atan- firmaların ve Türkiye’de her alanda faaliyet gösteren ajansların çoğunun devşirme azınlıklara ait olduğu gerçeği… Ben şahsen yaptıkları işlere (dizi, film, reklam, yarışma vs.) bakınca kötü niyetlerinden şüphe duymuyorum.



Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.