13 Mart 2008

>Göz İzi / Özet

>
Dücane Cündioğlu’nun Etkileşim Yayınları’ndan çıkan bir kitabı var. Kitabın adı: Göz İzi… Son okuduğum ve beğendiğim kitaplardan biri. Çeşitli denemelerin yer aldığı kitaba isim olan bölümün başlığı da Göz İzi.

Kitabın tamamı harika olmasına rağmen ben en çok bu bölümü beğendim.

Aslında kitabın tamamının bir özeti sayılacak dörtlük de bu bölümde. Göz izini ancak bu dörtlük (veya mani) başkaca cümlelere ihtiyaç duymadan anlatabilir:

A benim bahtı yarim
Gönlümün tahtı yarim
Yüzünde göz izi var
Sana kim bahtı yarim

Göz izi ve kitapla ilgili fazla bir şey söylemeyi gerekli görmüyorum. Ancak ilk fırsatta bu kitabı okumanızı öneriyorum.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

1 yorum:

  1. >Blogcu'dayken Bu Yazıya Yapılan Yorumlar:15.3.2008 - Slm Yazan: www.kelimelerinsoyagaci.com Kitabın içeriği ne acaba merak ettim de? 15.3.2008 - Kitabın İçeriği Yazan: suleymanaras Okul ile tanışalı Montaigne'in "Denemeler" kitabının reklamıyla yatmış kalkmış bir nesiliz. "Denemeler" gerçekten iyi bir kitap; ama başka deneme kitabı yokmuş gibi hep o söylenirdi. Meğer çok varmış, bu da onlardan biri. Kitapta birbirinden bağımsız olarak kaleme alınmış gibi görünen ancak kitap okundukça bütünlüğü çözümlenen denemeler var. Dücane Cündioğlu Türkiye'nin önemli söz ustalarından biri. Bu kitabında daha çok edebiyatımızın ve kültürümüzün anlam dünyasını işlemiş. 19.3.2008 - doğan cüceloğlu Yazan: harun doğan cüleloğlu'nun "iletişim donanımları" adlı kitabında çok etkileyici metinler var hatta bir ara bir tane yazmıstım blogumda bu kitabınıda kesınlıkle almalıyım Süleyman S. Aras'ın notu: Harun Kardeşim, Doğan Cüceloğlu'nu ben de beğenerek okuyorum. Benim burada bahsettiğim yazar ise Dücane Cündioğlu... Doğan Cüceloğlu ismine aşina olduğun için o olarak algılamış olabilirsin. Bunu hatırlatmak istedim. Görüşmek üzere.19.3.2008 - yorum Yazan: harun :S özür diliyorum yanlıs görmüşüm ya da gece oldugu için biraz sarhos bakıyor olabilirim :SSS

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.