19 Ocak 2008

Kul Hakkı ve Bir Pişmanlık Yazısı

Bilgisayarımda ve cep telefonumda ne kadar yerli ve yabancı mp3 ve film varsa hepsini sildim. Bunu birkaç gün önce yaptım. Bir-iki kişiyle sınırlı da kalsa örnek olur ümidiyle burada paylaşmayı uygun görüyorum.

İnanan biri olarak biliyorum ki, kul hakkı hariç bütün günahların bağışlanacağına dair bir ümit vardır. Başkasının emek vererek ve para kazanmayı da amaçlayarak ortaya koyduğu bir sanat eserinin izinsiz olarak kullanılması ve ondan istifade edilmesi ise kul hakkına girmektedir. Özellikle Gayr-i Müslimlerin hakkına girmek daha büyük bir hatadır. Bunları daha önceden de bilmeme rağmen gerek internetten kendi indirdiğim gerekse arkadaşlarımdan aldığım tüm mp3 ve filmleri silmek bu zamana nasip oldu. İşte bu yazı bu durumdan duyulan pişmanlığın yazısıdır.

Şimdi burada isimlerini sayıp ismen af dilesem de değişen çok fazla bir şey olmayacak. Hangi yerli veya yabancı sanatçı ve yapımcı benim blogumu okuyacak ve gıyaben de olsa beni affedecek. Fakat sorumluluk gereği eserleri silmeyi, sildiğimi blogumdan ilan etmeyi ve bunlarla yetinmeyi uygun gördüm

Dev bir film ve mp3 arşivine sahip olmasam da bütün sanatçıları ve yapım firmalarını tek tek arayıp helallik isteyemeyeceğime göre böyle bir yol (blogumdan bir pişmanlık veya af yazısı yazmayı) denedim. Bundan sonra aynı hataya düşmemeyi umuyorum.

Bunun dışındaki manevi borçlarımın bir kısmını yine bu dünyada ödeyebilirsem ne mutlu bana! Ama bazı borçlar var ki, mecburen ötelere kalacak. Allah (c.c.) affetsin.

Herkese aynı şeyi yapmasını söylemeyi bir borç biliyorum: Değerli okurum, ömür boyu hiç müzik dinlemesek ve film izlemesek hiçbir şey kaybetmeyiz; ama müzik dinlemek ve film izlemek istiyorsak, telif hakkını ödeyerek yapalım bunu. Yol yakınken aynı şeyi yapın. İnanın sigarayı (içenler için söylüyorum, zaten sigara içmeyenler daha güçlü iradeye sahip demektir) bırakmaktan daha kolay!

Hadi kolay gelsin.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

1 yorum:

  1. Blogcu'dayken Bu Yazıya Yapılan Yorumlar:

    24.1.2008 - maşallah
    Yazan: nurdersleri
    böyle bir yolu denemeniz bu hakka riyaet etmeniz çok hoş
    Allah inşallah bu vesileyle hepimizi affeder benim bloğumda yayınladığım yabancı ilahi albümleri memleketmize daha albümleri gelmeyen gruplar.zaten altta da ifade etmiştim.eğer albümleri türkiyeye gelirse kaldıracağım teminatını da verdim.inşallah affeder
    yazılarınız hep kendi kaleminizden olması çok hoş.
    Blograzzi sayesinde bu yazılarla tanıştığım için mutluyum
    kolay gelsin dua edin

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.