23 Aralık 2009

Türkiye’nin En Büyük Sorunu

Nuh Gönültaş Twitter’da "Türkiye'nin en büyük sorunu hangisidir?" diye sormuş. Şıklar:


 


A) Kürt sorunu
B) İrtica sorunu
C) Hürriyet gazetesi
D) Askeri vesayet
E) Hepsi
F) Hiçbiri


 


Ben de şöyle cevap yazdım: “Nuh Abi, ‘F) Hiçbiri’ seçeneğini kolayca eledim. Cevap ‘E’ Abi, E...”


 


Şimdi akla şöyle bir soru gelebilir. Türkiye’de irtica sorunu mu var? Veya -en azından- Eski Kafa!’nın yazarına göre böyle bir sorun olmaması lazım. Aklınıza böyle bir çelişki takıldıysa doğru tespitte bulundunuz.


 


Fakat…


 


İrtica maddesine geçmeden önce kısa bir açıklama yapmak istiyorum:


 


Sorunun tek çeldiricisi B) İrtica Sorunu maddesi. Soru kökünde yer alan ve altı çizilmesi gereken “en büyük” ifadesini de çok önemsemedim. Çünkü sıralama yapmadan hepsini aynı oranda ‘en büyük sorunumuz’ olarak görüyorum. Çünkü birbirleriyle ayrılamaz bağlarla ilintililer. Çünkü bir teki çözülse hepsi çözülecek; bir teki çözülmeden hiçbiri çözülmüyor, çözülemiyor.


 


İrtica maddesine gelince; elbette Türkiye’de irtica sorunu yoktur! Ve fakat irtica sorunu sorunumuz vardır. Bunu da inkâr edemeyiz. İrtica sorunu sorununun tek kaynağı ise olmayan bir şeyin var olduğunun iddia edilmesi ve Hürriyet Gazetesi önderliğinde, bu yönde akıl almaz kampanyalar yapılmasıdır. İrtica sorunu budur…


 


İşte bu irtica sorunu sorunu dâhil, sorun-u kebairlerimiz olmasa sorun-u seğairleri bertaraf etmek bizim için çocuk oyuncağı…


 


Süleyman S. Aras

Bu yazıyı paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.