19 Şubat 2009

Aşk, Rüyalar ve Bilinçsiz Sanılan Bilinçli Tercihler

Çiçeklerden Taç Yapan Adamın Günlüğünden:

Erkekler için eskiden beri söylenen meşhur bir laf vardır: “Eşini seven akşam, işini seven sabah tıraş olur” derler. Yani erkek, eşini işinden daha çok seviyorsa sadece ona ayırdığı zaman diliminde kendine daha çok özen gösterirmiş. Yok, eğer iş delisi birisiyse, işini daha çok seviyorsa sabahleyin tıraş olarak işe öyle gidermiş.

Ben de eskiden tıraşımı hep sabah olurdum. İşimi çok severdim yani. İşimi şimdi de seviyorum. Fakat değişen şeyler de yok değil.

Mesela; artık uzun zamandır akşamları tıraş olup öyle yatıyorum. Ortada geçerli bir sebep yokken bu ani değişiklik garip geldi. Bunun nedenleri üzerine düşünürken, bunun aslında bilinçsizmiş gibi görünen, sebepleri kurcalamadıkça ortaya çıkmayan bilinçli bir tercih olduğunu fark ettim.

Çünkü uzun zamandır sen rüyalarıma giriyorsun. Ve meğer ben de, tek kelime konuşmaksızın, boş bakışlarla birbirimizi izlediğimiz ve an içinde bitiveren bütün rüyalarım boyunca karşında, yanında, uzağında, yakınında o sevdiğin yüzümle olmak istiyormuşum.

Bu durum, bilinçaltının ve bastırılan duyguların insana oynadığı oyunlardan biri olmalı. Ve sen o oyunun başrol oyuncusu! Nasıl da mutlu ve aynı zamanda ‘müstehzi muzaffer’ bir yüzle ayrılıyorsun rüyalarımdan…

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

4 yorum:

  1. rüyalarınız hayırlı olsun
    beraberinde çok şüpheler uyandıran bir yazı ne yani babam annemi sevmiyor mu? :)
    elbette seviyor ama en kötü yanını gösteriyor her neyse sebebi...

    YanıtlaSil
  2. > Yaren, tebessüm ettim. Teşekkür ederim.

    Merak etmeyin, babanız annenizi seviyordur mutlaka. Belki anneniz onu öyle görmek istemiştir, babanız da bundan dolayı o yüzünü gösteriyordur. :)

    YanıtlaSil
  3. konu gerçekten orjinal.. işimi seviyorum eşim yok ama olsa neden sevmiyeyim değilmi..fakat ters giden birşeyler var ben köseyim ne akşam traş olabili-yorum ne sabah..aman sabahlar olmasın diyorum..olsun olsun bakarsın birini bulurum.. söz o zaman sakal ektirip akşamdam traş olcam

    YanıtlaSil
  4. Aslında tıraş olmaktan bıkıp "keşke köse olsaydım" diyenler de yok değil. Yine de hem eş konusunda hem de sakal konusunda Allah gönlünüze göre versin.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.