13 Ocak 2009

Google Müslüman Olmuşmuş!

Bugün internette ilginç bulduğum bir haberle karşılaştım: “Müslüman Google ile aramada devrim.” Haberi görünce merak edip baktım. Geçtiğimiz günlerde Google’un Katolik versiyonunun çıkıp aramalarda Katolik mezhebinin hassasiyetlerini ön planda tutacak şekilde sonuçlar vermesi bizimkilerin de ilgisini çekmiş olacak ki, aynı şeyi biz de yapalım demişler.

Siteyi ziyaret ettim. Bizzat denedim. Baştan söyleyeyim. Öyle devrim mevrim söz konusu bile değil!

Evet, bazı Türk uzmanlar tarafından geliştirilen ve yine de Google alt yapısını kullanmak zorunda kalan Müslüman Google(!)’ın bazı özellikleri şöyle. Fiziki olarak (hem sayfa görüntüsü hem de yazı karakteri ve logo açısından) Google’ın orijinaline bağlı kalınmış. Ancak logodaki ilk “o”nun içine Türk, ikinci “o”nun içine ise Filistin bayrağı motife edilmiş; “g” harfinin üst kısmındaki yeşil bir kubbe ve “l” harfi yerine yerleştirilen bir minare ile Google’ın logosu epey Müslümanlaştırılımış!

Bu tür bir yenilik bazı açılardan olumlu karşılanabilir. Örneğin habere göre aramalarda İslâmi bir hassasiyet söz konusuymuş. Müslümanlığa aykırı bütün sonuçlar filtreleniyormuş. Şöyle ki, Müslüman Google(!)’da erotik, porno, porn gibi kelimeleri arayınca hiçbir sonuç çıkmıyor. Bu doğru, ama bunu bir mucize gibi göstermeyi çok saçma buldum. Çünkü Müslüman Google(!)’ı bizzat denedim ve hayal kırıklığına uğradım. İnternetle haşir neşir olan birisi olarak, Müslüman Google(!) üzerinden de hiç hoş olmayan hatta birçok pornografik siteye kolayca ulaşılabiliyor.

Sözüm ona, haberin içeriğine göre, bu arama motorunda İslâm dinine ve hassasiyetlerine aykırı tüm yayınlar filtreleniyor. Sadece İslâm dinine uygun yayın yapan veya uygun içeriği bulan ve aykırı içeriği filtreleyen site böyle oluyorsa bütün siteler İslâm dinine uygundu. O zaman Müslüman Google(!)’a hiç ihtiyacımız yoktu.

Ben bu çakma Müslüman Google’ın Milliyet, Hürriyet, Vatan, Sabah gibi gazetelerin sitelerini, haber3 gibi pornografik foto galeriler yayınlayan haber sitelerini, birçok TV kanalının sitesini bile filtrelemesini beklerken, sakıncalı olabilecek birkaç kelimeyle yaptığım aramalarda pornografik sitelerle karşılaştım. Hal böyleyken yani böylesine problemli bir altyapıya sahipken bu kadar iddialı açıklamalara, İslâm isminin, bayraklarımızın ve diğer dini sembollerimizin pervasızca kullanılmasına ne gerek vardı.

Madem adam gibi bir arama motoru yapamıyorsunuz, mevcut olanların oyunlarına da gelmeyin bari. Çünkü zaten denetimi zor bir alanda ve çok da dini kaygısı olmayan bir felsefe tarafından inşa edilmiş bir altyapının üzerine yeni bir şey kuruyorsunuz. Oradan beslenmek zorundasınız. Yaptığınız, kötü bir klondan başka bir şey değil.

Okurlarıma, internette arayacakları şeyleri yine Google’dan aramalarını; terörizmi erotizmi, pornoyu ve de dinimize, ahlakımıza, örfümüze ve geleneklerimize aykırı olan şeyleri ise kafalarında filtrelemeyi öneriyorum.
Edit: Site girişimcileri daha önce http://muslumangoogle.com/ olan adreslerini, http://www.islamara.com/ olarak değiştirmişlerdir. İlgilenenlere duyurulur...

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş: