29 Ocak 2009

Erdoğan Davos’ta Resti Çekti, Teşekkürler Sayın Başbakanım

Öncelikle yazıya, olayla ilgili videonun linkini ekmemiş bulunuyorum. Bunu belirterek yazıma başlıyorum.
...
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Davos’ta düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu (World Economic Forum) çerçevesinde bugün yapılan “Gazze: Ortadoğu’da Barış Modeli” forumuna katıldı. Forumda Erdoğan ile birlikte BM Genel Sekreteri Ban Ki Moon, Arap Birliği Genel Sekreteri Amr Musa ve İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres de vardı.

Forum çerçevesinde tüm katılımcılar konuşmalarını bitirdikten sonra (özellikle Şimon Peres 25 dakikayı aşan bir konuşma yaptı) İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres’in konuşmalarına ve onu alkışlayan gazetecilere tepki gösterdi. Bu tepkisini dile getirmek için söz isteyen Erdoğan’ı, oturumun gazeteci moderatörü konuşturmak istemeyince Erdoğan oldukça sinirlendi ve söz alarak şunları söyledi: "Sayın Peres benden yaşlısın, sesin çok yüksek çıkıyor. Biliyorum ki, sesinin bu kadar yüksek çıkması bir suçluluk psikolojisidir. Öldürmeye gelince siz çok iyi bilirsiniz. Ülkenizde Başbakanlık yapmış kişilerin sözleri vardır. ‘Tankların üzerinde, Filistine girdiğimde kendimi mutlu hissediyorum’ diyen başbakanlarınız vardı. Bu zulümleri alkışlayanları da ayıplıyorum. Buradan iki söz söyleyeceğim. Sözümü kesmeyin!” Bu sırada Erdoğan'ın sözleri kesilmeye çalışılmasına rağmen Erdoğan devam etti: "Bir, Tevrat 6. maddesinde der ki ‘Öldürmeyeceksin!’ Burada öldürme var. İsrail öldürmeyi çok iyi biliyor! İsrail barbarlığı, zalimliğin de ötresinde bir şey… İki, bir Yahudi olan Avi Şalom Guardina da bunu söylüyor. Diyor ki ‘İsrail Haydut devlet haline gelmiştir.’ Benim için Davos bitmiştir. Siz konuşturmuyorsunuz. Peres 25 dakika konuştu, beni 12 dakika konuşturuyorsunuz." dedi. Erdoğan bu sözlerinin ardından salonu terk ederek, Ermenistan Cumhurbaşkanı Sarkisyan ile olan görüşmesine gitti. Tabi, gazeteci ordusu da peşinden koştu. Erdoğan gazetecilere de aynı açıklamayı yapmakla yetindi. Daha sonra detaylı açıklamalar mutlaka yapılır diye düşünüyorum. Erdoğan İsrail’i sarsmaya devam ediyor. Hayırlısı…
...
Erdoğan'ın Davos restini izlemek için TIKLAYIN!

Sayın Başbakanım! Bu tavrınız ve eski ezikler gibi davranmadığınız için size gönülden teşekkür ediyorum.

Ve aslında millet olarak sizden çok önemli, anlamlı ve büyük bir adım daha atmanızı bekliyoruz. O da: İsrail ile yapılan ve maddi-manevi olarak da aslında aleyhimize olan askeri ve diğer tüm anlaşmaları askıya almanızdır. Bundan sonra da yapılacak hiçbir ihaleye İsrail’in ve Yahudi sermayesinin katılmasına izin vermemenizdir.

Tüm kazancını Müslümanları öldürmek ve Arzı Mev’ud fikrini gerçekleştirmek için silaha çeviren İsrail’i durdurmak için bu şarttır. Bu, aynı zamanda dünya barışı için de çok acil bir eylemdir.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş: