3 Mayıs 2008

>Hüseyin Üzmez Olayı ve Hz. Aişe'nin Evlilik Yaşı

>
Eğer gündemle ilgili yazı yazacaksam hakkında yazacağım olayın üzerinden biraz zaman geçmesini beklerim. Bunu tercih etmemin sebebi, haber kaynaklarımızın genelde yalan, iftira, uydurma haberlerle meşhur (fasık veya münafık) kaynaklardan oluşmasıdır. Olayı izleyip kendi içimde bir değerlendirme yaparsam hataya düşmeme gibi bir ödül kazanacağımı düşünürüm.

Vakit gazetesi yazarı Hüseyin Üzmez’in 14 yaşındaki bir kıza cinsel istismarda bulunduğuna dair haberler de ilk önce bu tür haberleriyle meşhur Doğan Grubu gazetelerinde çıktı. (Ben bu grubu fasık mı yoksa münafık kategorisinde mi değerlendirdiğimi tam olarak netleştirememekle beraber, onların münafıklara daha yakın durduklarına dair oluşan hissim giderek ağırlık kazanıyor.)

Çeşitli cephelerden; temkin, hayal kırıklığı, yalanlama, şok, utanma, karşı saldırı içerikli haberler birbirini takip etti. Süreç Hüseyin Üzmez’in cezaevine gönderilmesi ile devam ediyor. Şimdi herkes mahkeme gününü bekliyor.

Oldum olası, hiçbir şekilde sempati besleyemediğim ve İslâmî entelijansiyanın temsilcileri arasına (hatta çevresindeki halkalara dahi) sokamadığım Hüseyin Üzmez, şu anda sapık etiketiyle -yalnız- sanık sıfatıyla karşımızda olmasına rağmen beni kesinlikle üzmüştür. Bu menfur olay samimi Müslümanların manevi dünyasında ve kendilerine dışarıdan bakan gözlerde tahribatlara da yol açmıştır.

Hüseyin Üzmez suçsuz da suçlu da olabilir. Bu olay, Hüseyin Üzmez’e tertiplenmiş bir komplo da olabilir ve kendisi bilmeyerek veya bile isteye bu komplo içerisinde yer almış da olabilir. Suçsuz olmasının dışında sonuç ne olursa olsun, Hüseyin Üzmez zaaflarının kurbanı olmuş ve şahsında binleri, yüz binleri, belki milyonları kurban etmiştir. Bu bağlamda sadece 28 Şubat sürecindeki medya illüzyonlarını hatırlamam bana biraz teselli vermiyor da değil.

***

Zaaflar… Zaaflarımız… İradeye kurban edilmediği takdirde en büyük ve kutsal kurban olarak sahibini seçen zaaflarımız. Erkekler için kadın ve (kadın-erkek) çoğu insan için para, güç ve makam-mevki zaafı…

***

Siperlerinde yatmış bu tür haberleri bekleyen kötü niyetli yazıcılar ve konuşucular, Hüseyin Üzmez olayını döndürüp dolaştırıp Hazreti Peygamberimizin Hazreti Aişe ile evliliğine getirdi. Meşhur iddia şu: Bu evlilik gerçekleştiği esnada Hz. Aişe henüz 9 yaşında bir kızdı. Bu iddia, belki de İslâm tarihindeki (İfk Hadisesi’nden sonraki) en büyük iftiradır. Hz. Aişe evlendiğinde asla 9 yaşında değildi. Akıllarınca, bilinçaltlarına bu olayın Hz. Muhammed’in uygulamasından mülhem olduğu kodlarını yerleştirmek. Güya, Müslümanlar pedofiliyi, Peygamberlerini örnek alarak meşrulaştırıyor.

Eğer gerçekten Hz. Muhammed ile Hz. Aişe evlendiğinde Hz. Aişe’nin kaç yaşında olduğunu merak eden varsa M. Emin Yıldırım’ın konuyla ilgili yazısına bu link, İhsan Eliaçık’ın yazısına ise bu link vasıtasıyla ulaşabilir.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

1 yorum:

  1. >Blogcu'dayken Bu Yazıya Yapılan Yorumlar:2.5.2008 - Selam Yazan: www.recephilmitufan.com Bu adamı gerçekten ben de hiç sevemedim. Adamın duruşu bile itici. 29.5.2008 - hz aişe nin yaşı Yazan: isimsiz peki hz aişe 17 veya 18 yaşında evlen di ise niye bu konuda bir hadis veya ayet yok? peki buhari tırmızi islamın en büyük hadis cisi ise bakınız(1588)no lu hadisine orda aişenin kendi ağzından olduğunu söylediği sarf yada hahv arapcası ile orjinal hadisini kitabına koymuş derki aişe 6 yaşında nikah landım muhammedle 9 yaşında muhammed 52 yaşında gerdeğe girdim.bu nedirt şimdi???????? MAMALİ 29.5.2008 - MAMALİ Yazan: suleymanaras İlginize teşekkür ederim. "Bu konuda bir hadis yok, bu konu Kur'an'da yok" diyorsunuz. Bu konunun Kur'an'da olmasına gerek yok ki. Benim verdiğim linklerde detaylı ve doyurucu bilgi var aslında. Orada yer alan bilgiler de tarihi bilgilerdir. Bunları değerlendirme dışı tutmamıza neyi gerekçe gösterebilirsiniz? Kaldı ki, en büyük sorunumuz tek kaynaktan beslenme kolaycılığı ile yanlış bilgide ısrar etmemizdir. Kimse Hz. Aişe'yi yalancılıkla suçlayamaz; ama sonraki dönemlerde onun ağzından çok sayıda haber rivayet edildiği de bir vakıadır. Kur'an'dan sonra en önemli kaynak olan Kütüb-i Sitte'ye kimsenin itirazı yoktur. Ancak onda bile zayıf hadislerin olduğuna dair büyük bir ittifak vardır. Çok fazla tereddüt yaşamaya da gerek yoktur. Bu bilgilerin tamamı yanlış olsa bile Peygamberimizin evliliklerini çok değişik açılardan değerlendirmek zorundayız. Onun evliliklerini sadece cinsel boyuta indirgemek ona "ümmet" tarafından yapılabilecek en büyük haksızlıktır.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.