29 Mayıs 2008

>Yeni İsim, Yeni Header ve Özel Bir Teşekkür

>
Bugünden itibaren blogumuzun ismi ve headeri değişmiştir. Bunun ipuçlarını bir önceki yazımda vermiştim aslında. Yenilik ve değişiklik iyidir felsefesinden yola çıkarak böyle bir değişiklik yapma kararı verdim.

Yedi ay önce henüz blog yazmaya başlamadan, bloguma ne isim vereceğimi uzun uzun düşünmüş ve “UMUT” ismi üzerinde karar kılmıştım. Bu kararımın gerekçesini de Neden Umut? başlıklı yazımda belirtmiştim.

Bugünden itibaren blogumuzun ismi “Bu Köyün Yabancısı” olarak değişmiştir. Bu dünya bir köydür… Hem de çok küçük bir köydür. Bu, benim değil, yeni insanlığın ortak felsefesidir. Bana ait felsefe ise benim bu köye duyduğum yabancılıktır. Nereden kaynaklanıyor, bilmiyorum; ama ben her zaman bu dünyaya intibak konusunda bir sorun yaşıyorum.

Bu dünyanın bana verdiklerine, insan öznesinin anlaşılmazlığına, insanın kedi kurdu olmasına, hayvanın bile insana acıyan gözlerle bakmasına, bir bebeğin neden doğduğunu ona anlatacak bir aileden genelde yoksun kalmasına, satanizmin bile kabul edilebilirliğine, ikiyüzlülüğe, konuşmanın gereksizliğine, konuşkan olmamamdan duyulan hoşnutsuzluğa, kendi işini göremeyenin başkasının dünyasını altüst etmesine, çoğu zaman hayatın gırtlakta daralmasına, ruhun olgunlaşmasına karşın bedenin ısrarla bozulmasına, insanın bozulmasına, basit anlamıyla kirlenmeye duyulan meyile… anlam veremiyorum. “…doğrusu insan çok zalimdir…” (Kur’an 34/34) Bu yüzden bu dünyayı anlamıyorum. Bu yüzden bu dünyanın yabancısıyım.

Bunun içindir ki, blogumuzun adı Bu Köyün Yabancısı olarak değişmiştir. UMUT ismi yine bâkidir. Bir bütün olarak blogumun felsefesi, bu yabancılaşmanın tersine dönmesi umudu temeline oturduğu için, umutlar hiçbir zaman bitmeyeceği için bu böyle.

Özel teşekküre gelince… Blogumuzun headerini çok değerli mesai arkadaşım Kürşat Gülrenk hazırladı. Emekleri ve ortaya böylesine güzel bir çalışma çıkardığı için kendisine teşekkür ediyorum.

Süleyman S. Aras
Bu yazıyı paylaş:

1 yorum:

  1. >Blogcu'dayken Bu Yazıya Yapılan Yorumlar:29.5.2008 - tebrik Yazan: zinnur sevgili kardeşim süleyman bügüne kadar yorum yazmamam yazılarını okumadığım anlamına gelmesin yedi ay önce başladığın yazılarını takıp ediyor her yazını büyük bir titizlikle okuyorum. bende ilk başladığın zaman yarım bırakırsın bıkarsın yazmazsın diye düşünmüştüm.ama gördüm ki gündemdeki konular hakkında görüşlerini çok açıkça ortaya koydun bundan dolayı sana teşekkür diyor başarılarının devamını diliyorum.allah yolunu açık etsin başarılar 29.5.2008 - Selam Yazan: Recep Hilmi Harika olmuş bu hâli hocam. 29.5.2008 - blog header Yazan: harunguven.blogspot.com header gerçekden güzel olmuş hayırlı olsun ayrıca nice 100 postlara 30.5.2008 - Sonsuz Teşekkürler Yazan: suleymanaras > Zinnur Abi, > Recep Hilmi, > Harun, Çok teşekkür ederim. Layık olmaya çalışacağım. 30.5.2008 - yazım hatasımı? Yazan: ilyas ( Mavinefes.Com ) Süleyman Yazının başında *Bugünden itibaren blogumuzun ismi "Bu Köyün Yabancısı" olarak değişmiştir* diye yazmışsın fakat yazının sonlarına doğru *blogumuzun adı Bu Dünyanın Yabancısı olarak değişmiştir* diyorsun hangisi doğru bunun ya da yazım hatası mı yaptın? Belki de dikkatinden kaçmış olabilir. Bannerde "Bu Köyün Yabancısı" yazıyor. 31.5.2008 - İlyas Bey Çok Dikkatlisiniz Yazan: suleymanaras Çok teşekkür ederim. Yazının içerisinde köy-dünya benzetmesi yaptığım için karıştırmışım. Düzelttim.

    YanıtlaSil

1- İsminizi (en azından bir rumuz) lütfen yazınız!
2- "Susma hakkı"nı kullanma. Susma! Hakkını kullan...
3- Senin sevdiğin kişi ve değerlere eleştirel yaklaşmış olabilirim. Bunun için hakaret ve küfür içerikli yoruma gerek yok, sen de eleştir.
4- Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmaz/yayınlanmaz.